Thursday, April 23, 2009

Rais Yatim Cuba Menggertak Bloggers!


Nampaknya menteri yang baru bertukar portfolio dari Kementerian Luar ke Kementerian Penerangan, Komunikasi, Kebudayaan, dan Warisan, Rais Yatim sudah mula menunjukkan taringnya, cuba menonjolkan kuasanya, dengan menggertak para penulis blog bahawa kerajaan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap laman web dan blogger yang memutar belit fakta dan menyiarkan pembohongan.


Apa, ingat kami ni tak tahu ke batasan kami selaku penulis? Dah tentulah kami akan bertanggungjawab apa yang kami tulis dan lontarkan di dalam blog. Pasti Rais tak senang dengan penulis-penulis blog yang semakin berani membuka pekung kerajaan UMNO/BN, membongkar segala salah laku, menyampaikan maklumat serta informasi yang tidak disiarkan dalam TV/radio. Lainlah kalau ada blogger yang betul-betul sampaikan fitnah. Banyak blog yang penulis lawati yang banyak mengandungi fitnah, terutamanya blog milik penyokong fanatik UMNO, banyak menulis yang tidak betul tentang pembangkang. Sepatutnya penulis blog itulah yang diambil tindakan. Susahlah macam ni, tak ada kebebasan nak lontarkan pandangan dan pendapat, macam buat jenayah pulak. Inikan negara demokrasi. Sekarang nak sekat salah satu hak rakyat negara ni? Dah la rakyat sudah hilang hak kebebasan berhimpun.


Kepada Rais Yatim, ingatlah, ekau dulu pun ada "sejarah" tersendiri. Takkanla ekau telah lupo suatu masa dulu ekau tu turut dihentam oleh UMNO/BN semasa bersama Tengku? Harap "mulut manis" ekau saja yang menjadi aset. Janganlah menafikan, dengan mulut manis ekau itulah berjaya mempengaruhi Tengku Razaleigh untuk menubuhkan S46, dengan mulut manis ekau jugak Tengku membubarkan S46 untuk bernikah semula denga UMNO, dengan bermodalkan mulut manis ekau, ekau berjaya bertanding di Parlimen Jelebu pada 1999, dan last sekali, dengan mulut manis ekau jugaklah ekau tidak tersingkir dari kabinet baru Majib (Madey-Najib).


Lagi satu, jadilah Menteri untuk semua rakyat Malaysia, jangan jadi Menteri UMNO. kehkehkeh....

1 comments:

Anonymous said...

huhuhu...rais ni memang...dah pandai dah nak gertak org... =P

KAMI TAK TAKUT!!!

ape yg penting???KERJEEESAME!! hehehe.. =P