Saturday, April 11, 2009

KATAK


Nampaknya si katak ini sudah tunggu dan bersiap sedia untuk bergomol semula dengan UMNO. Dia akan tunggu dipinang oleh UMNO. Katanya, "Saya tidak akan meminang UMNO, kecuali UMNO yang meminang saya. Hingga kini saya tidak ada ilham lagi(bila ia berlaku)."


Adakah UMNO akan menerima si pengkhianat dan katak ini? Dia ni telah digugurkan daripada jawatan Ketua Umno Pasir Mas pada 22 November 2003 dan kemudian digantung keanggotaannya seumur hidup dalam Umno kerana bertanding sebagai calon Bebas pada pilihanraya umum ke-11, Mei 2004. Katak ni bagaimanapun tewas kepada calon PAS, Ismail Noh. Dia ni jugak tewas dalam Pilihanraya Kecil DUN Pengkalan Pasir 2005. Dia sudah pun mengkhianati PAS. Tuan Guru dah bagi dia bertanding di Parlimen Pasir Mas menggunakan logo PAS, tapi tahi yang dibalasnya, dan mengkhianati amanah yang diberikan oleh pengundi di Pasir Mas.


Penulis menjangkakan, jika dia masuk UMNO nanti, dia takkan berubah, suka melawan, dan ditendang sekali lagi. Katak macam dia ni memang tak boleh dipercayai langsung. Dulu mengkhianati perjuangan Semangat 46, dan berusaha melemahkan S46 di Kelantan. Bila dalam UMNO, pemimpin dipuja-puja, disembah-sembah, bila keluar parti, pemimpin yang dia puja dulu dimaki dan dihina. Sama la macam seekor lagi katak di Pahang, yang kalah di DUN Jenderak.

0 comments: