Tuesday, July 13, 2010

Siapa Adolf Hitler Yang Sebenarnya

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini...





Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan "Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?"

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya...lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : " Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu...pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama...tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?"

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : "Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.





Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau...








Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir...





Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...









Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds


Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...


2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"


3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?"

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau...minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas...


Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.


Nota : Dicopy sepenuhnya daripada Facebook

23 comments:

Anonymous said...

History was just written by the victors.

Admin said...

salah satu sebab kenapa aku kagum dng hitler selama ini.

Anonymous said...

Memang ada kebenarannya, jika kita tengok undang2 Negara Germen tidak menyekat muslimah bertudung seperti mana Fran dan negara lain...

..... Sabsoi

asbesstos said...

assalammuaikum..

boleh sy copy paste rangka entry ni untuk dikongsi bersama?

Admin said...

Silakan...

Kenn said...

Justifying Holocaust?

Anonymous said...

ASSALAMULAIKUM TUAN.disini sya ingin brkongsi dgn tuan berkenaan kisah a.hitler nie,sya adalah yg suka mmbaca kisah sejarah,perang,rencana berkenaan a.hitler ini,jd sya minta jasa baik tuan antara nye ialah..apabila saudara tuan sudah habis mmbuat tesis berkenaan a.hitler ini sya pohon kebenaran tuan mmberitahu kpd nye bahawa sya ingin kan 1 salinan utk tatapan dn bacaan sya,sya juga sudi berjumpa tuan utk mndapat kn salinan kisah a.hitler ini..sekian trm ksih tuan..email sya jika ade info di shamsul222@yahoo.co.uk.

Anonymous said...

Dey saya ingat tu gambar askar turki lah.. bukan nazi punya tu.. sebab askar nazi punya akan ada band dia ikat kat lengan, band ada logo nazi..

Cuba kau rujuk sini..
http://www.diggerhistory.info/pages-uniforms/turks.htm

skepticism said...

try reading this article, the other side of the coin...then we shall see if hitler adores Muslim or not.


try this link

http://unmsia.com/nazims-and-islam

or this link

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WoEvrYmn6E0J:unmsia.com/nazims-and-islam/+http://unmsia.com/nazims-and-islam/&hl=en&gl=my&strip=1

Anonymous said...

apa pun alasan islam adalah agama yang suci... islam tetap melarang perbunuhan sewenang-wenangnya... hitler tetap bukan orang yang sesuai untuk di puja

Anonymous said...

Maaf pada pandangan aku...aku tak setuju orang2 kita mengagung-agungkan kata2 si hitler nih... bukan aku nak membela yahudi tapi bagi aku..Orang Islam yg dok sokong "Ungkapan emas" kononnya ini.. kena sedar..Islam agama suci tidak pernah mengalakkan pembunuhan sewenang-wenangnya seperti yang dilakukan adolf hitler... tidak kira budak, bayi, orang tua dan tawanan semua dia arahkan dibunuh.."kita dah sedia tahu... islam melarang menzalimi tawanan -Mereka juga memberi makan benda-benda makanan yang dihajati dan disukainya, kepada orang miskin dan anak yatim serta orang tawanan (Surah Al-Insan: ayat 8)-



http://www.alquran-melayu.com/?s=al-insan



Perkara yg patut kita ambil iktibar adalah dari kisah2 Baginda Rasulullah SAW..



Malah ada satu kisah:-

Baginda Rasulullah SAW setiap hari akan pergi ke rumah seorang Yahudi buta yang tua untuk menyuapkan makanan kepadanya dan apabila Rasulullah SAW menyuapkan makanan kepada Yahudi ini, pasti Yahudi ini akan berkata

" Kau jangan ikut ajaran Muhammad Bin Abdullah itu, dia seorang penipu dan kata-katanya tidak boleh langsung dipercayai"..

Rasulullah SAW tidak berkata apa-apa setiap kali Yahudi ini berkata begitu dan baginda tetap mengunjungi Yahudi itu setiap hari dan meyuap yahudi itu makan.

Setelah kewafatan baginda Rasulullah SAW, Saidina Abu Bakar As- Siddiq R.A pun dilantik menjadi khalifah.

Saidina Abu Bakar As- Siddiq R.A yang ingin mencontohi sifat dan perbuatan Baginda... Beliau juga pergi menyuapkan makan pada orang yahudi tua buta tersebut.. seperti kebiasaan semasa menyuapkan makanan kepada Yahudi ini, pasti Yahudi ini akan berkata

" Kau jangan ikut ajaran Muhammad Bin Abdullah itu, dia seorang penipu dan kata-katanya tidak boleh langsung dipercayai".. sehinggalah lelaki yahudi tua itu perasan dan menyatakan soalan...

"Cara kau amat berbeza dengan orang yang biasa menyuapkan ku makan..Lelaki yang selalu menyuapkan makanan kepadaku itu amat lemah lembut dan akan hanya menyuapkan makanan setelah aku habis menelan kunyahan aku.... dimanakah orang itu?

Dengan perasaan sebak Abu Bakar R.A menjawab " Lelaki itu telah tiada di dunia ini.... wahai saudara. Lelaki yang kau kata:

" jangan ikut ajaran Muhammad Bin Abdullah itu, dia seorang penipu dan kata-katanya tidak boleh langsung dipercayai"

sebenarnya adalah Rasulullah SAW dan lelaki inilah yang menyuapkan saudara dengan makanan setiap hari..

Yahudi itu terkejut serta sukar untuk mempercayainya. Lalu Yahudi ini pun menangis sambil berkata " Sungguh mulia hati lelaki itu, walau aku mengutuknya setiap hari dia tetap datang untuk memberi makanan kepada aku yang tua buta ini".

dari kisah ini kita dapat lihat Baginda Rasulullah SAW sentiasa menunjukkan Islam itu penuh dengan SIFAT-SIFAT TERPUJI serta tidak sekali-kali melakukan keganasan apantah lagi dengan pembunuhan sewenang-wenangnya atau tanpa sebab...

Jadi bagi aku apa yg dilakukan oleh si hitler tetap bukan satu yang boleh di jadikan iktibar..

ISLAM ITU INDAH, SUCI DAN PENUH DENGAN KASIH SAYANG

Anonymous said...

yeap..memang org ramai sedar hal ini..tapi perbuatannya yg kejam tetap melanggar tuntutan islam..tapi satu perkara yg perlu kita kagumi dgn hitler adalah, beliau 'sedar' akan kejahatan Israel dan dia menghormati Islam...ambel 2 point itu sbg panduan..yg lain u all fikirlah sendiri!!

syazreen said...

i really like reading history like this . but i dint expected to know that hitler hormat dengan agama islam .

i thought , he's an atheis ?

hitler telah membunuh separuh orang yahudi , tapi dia tinggalkan lagi separuh untuk kita melihat dan mengenali mereka .

aku laa said...

memanglah hitler pnah lakukan kekejaman,tujuan blogger wat entry ni pon bukan la suruh kita agung2kan hitler,tp cume utk pgetahuan am,bukan buruk dy je kte kne tau,sbab stidak tidaknya dy hormat agama korang,cume dy tak dapat hdayah Allah utk peluk n ikot ajaran islam.jangan laa kolot sangat fikiran tu,fikir positif,tgok kelemahan diri dulu,baru kritik orang.korang seratus peratus ke ikot cara islam?konfem ke perbuatan korang tu diterima?ahli syurge sangat ke korang ni?alamakk ai,sorry lah babe,aq xda niat pon na tmbolkan pgaduhan,tp takyah nak kutok kjahatan orang sangat lah ek,cermin diri dulu,orang ISLAM sendiri wat hal,contoh,kumpulan BERSIH,apekejadah islam tu,tu ajaran islam ke?asal korang tamo kutuk dowa macam korg kutok hitler?ada dorg wat kbaikan utk islam?siap tbalikkan kete polis,amende tu?perfect sangat lahh katekan,.kan?

aku laa said...

fikir2kan ek,sori bagi sape2 yang terasa tu..jage hati korang dulu,jage perangai,jaga agama,jaga bangsa,jaga negara korang dulu..jangan nak sebok jaga kburukan orang supaya smua orang tau sampai kburukan sendiri korang tak nampak,,ehh.ingat tu,,ta paya reject orang sangat laa.

aku laa said...

ni pandangan aq,nak marah,marah laa,pdulik ape aq?aq memang ahli neraka pon dok.ada sape2 nak join?,tp takyah nak hukum sangat manusia biasa yang setaraf dengan korang...heheh

Anonymous said...

Bongok toi hampa yang dok percaya artikel ni ... benda2 yang dok sebar copy paste dalam internet , sume korang terima bulat2 .... benda yang dah ada termaktub dalam quran korang taknak amalkan pulak .... akhir zaman kan banyak fitnah dan konspirasi ... siapa tak kuat iman dan tak berpegang ajaran quran , komfem korang hanyut dengan fitnah2 ni .. blogger2 camni laa yang merosakkan pemikiran orang2 kita .. sebelum nak post tu , pikir laa dulu yang korang post tu sahih ke tak .... better buat blog pasal kisah2 nabi terdahulu perjuangkan islam macam mana ... lg byk pengajaran

Anonymous said...

Dh tau btol ke xbtol xpyah nk tnjuk pandai sgt kt sni,nk gduh2,bt pe,ni ke perangai org islam melayu,kalimah syahadah pn blum tntu tau maksud,tau lafaz kn je,smua hipokrit,islam atas dasar keturunan,.awalludinmakrifatullah,.

Unknown said...

Jalan2x kat blog aku
http://muchabelog.blogspot.com/

Follow sekali :D haha
Aku Ada copy paste sikit ayat belog ni..

Mohon d haLalkan ..
eKekeke

Anonymous said...

sy rasa la kan c adolf nie tak masok islam sebab dia tau hukum.agama dilarang membunuh tanpa belas jd alang alang dah bukan muslim diaa ada niat lain iaittu menghabiskan yahudi laknatullah tp seperti yg dia pernah ungkapkan dia "tinggalkan sedikit untuk umat seterusnya agar tahu sapa yahudi ".... Sian dia Mungkin kekerasannya menyebabkan dia tidak mendapat Hidayah ....Masyallah Sesungguhhnya Hidayah itu Milik Allah ¡¡¡¿ Allahuakbar terkilan sedikit kerana gagal hitler memeluk islam walau hati akui Kezaliman hitler masyallah .....

Anonymous said...

Inilah sebabnya kadang2 manusia yang tak berkembang. Sumber internet tak boleh dipercayai? Tolonglah, pernah buat research ke saudara/saudari tentang adolf hitler. Dengar tentang kekejaman yang dilakukan, pernah tanya dengan siapa dia kejam? Pernah tahu? Kalau nak kata fakta buat research terlebih dahulu.
BTW, to blogger, thumbs up! Adolf hitler actually penegak agama islam sedangkan Mustafa Kamal Atartuck yang diagongkan tu pemusnah Islam (:

Unknown said...

ada perdebatan di sini nampaknya. aku juga sedang mencari tahu siapa hitler sebenarnya. apa dia seperti yg di kata kn lebih kepada islamik, atau sekadar menyenbunyi kan agena di sebalik tali2 boneka yahudi ?


# mohon kepada saudara yg membuat thesis PhD berkongsi dgn saya @ berhubung melalui email (kyiemchaiialbasir@gmail.com)

flag said...


Its such as you read my mind! You indobig
seem to know so much about this, such as you wrote the e book in it or something. I think that you just could do with some p.c. to drive the message house a little bit, but instead of that, that is wonderful blog. A great read. I will definitely be back. The Gaming Club bears a license from the dispensation of Gibraltar, and claims to be one of a select few casinos that have a license from the Gibraltar government. A fanatic of the Interactive Gaming Council (IGC), The Gaming Club follows all the guidelines laid all along by the organization, something that has like a long pretentiousness in it physical endorsed as a good place to gamble online.

Everything about The Gaming Club feels good; be it the promotions, the huge number of games, the combination banking options on offer, the highly developed security measures, or the fair and held responsible gaming practices the casino adopts.

The Gaming Club motors along upon software developed by one of the giants of online gaming software loan Microgaming. The software it uses is militant and has a range of features designed to add together your online gambling experience and create you desire to come back after all round of gambling you realize here.

Another hallmark of a fine casino is the air of its customer withhold team, and The Gaming Club does not disappoint on this front.
http://magnum4dlive.com/tag/indobig/