Wednesday, April 22, 2009

Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda Paling Singkat


Kemenangannya sebagai ketua pemuda UMNO di Perhimpunan Agung UMNO pada bulan lepas disambut dengan laungan "Khairy rasuah!!" oleh para perwakilan yang tidak berpuas hati. Dan setiap kali namanya disebut, kedengaran bunyi "boo" bersahutan. Dia hanya mampu tersenyum kelat.... Dia sudah tidak punya tempat bergantung, selepas dahan tempat dia bergayut bersama teman-teman dari Oxford sudah patah, bersara, tiada siapa yang kenang. Iaitulah bapa mertuanya, tempat yang dia selalu berlindung.


Sekarang, keadaan sudah berubah, pentadbiran dikuasai oleh Najib, Rosmah, dan dibantu oleh Madey Kutty. Fikirannya melayang, "macam mana aku nak survive selepas ini,". Dia ini sering diberi julukan oleh Madey sebagai "budak tingkat 4", banyak mempengaruhi keputusan Abdullah Badawi sebagai PM pada waktu itu. Lantang betul suaranya semasa perhimpunan agung UMNO yang lepas-lepas, menghentam, mengutuk, dan mencabar pembangkang. Malahan dia sudahpun dicop sebagai "pembawa malang" setiap kali tiba pilihanraya. Kegagalan menawan Kelantan pada PRU-12, ada kaitan dengan dia, dengan slogan "Pade Doh!". Begitu juga dengan PRK Permatang Pauh dan Kuala Terengganu. Kesalahan diletakkan atas bahunya.


Dan lebih malang, walaupun berjaya menangi kerusi Ketua Pemuda dengan "rasuah", tapi tidak terpilih untuk menganggotai kabinet Najib. Sebaliknya, lawannya yang kalah, Mukhriz anak Madey pula yang dapat kerusi Timbalan MITI. Sekarang, di dalam UMNO, dia menjadi "duri dalam daging" oleh Madey, dan Madey dikhabarkan berusaha untuk menjadikan Khairy sebagai "Ketua Pemuda Paling Singkat", dengan memanipulasi orang-orang di dalam UMNO, untuk "menyembelih" Khairy pada Perhimpunan Agung UMNO yang akan datang. Sesungguhnya, Khairy lah salah seorang diantara 2 orang, selain daripada Anwar Ibrahim, yang dimusuhi oleh Madey.


Yang pasti, gerakan untuk menjatuhkan Khairy sudahpun bermula, seterusnya gerakan untuk "membersihkan" orang-orang Abdullah Badawi akan menyusul. SELAMAT JALAN ROMEO!

3 comments:

Baginda Reformasi said...

wah gempaq story nih... die leh masuk PAS bawak PAKLAH sekali ngan KULI.. pastu jatuhkan madey kutty dan bijaN mapedey... :)
sila lah melawat kesah di sebalik kekecohan sidang DUN MELAKA yang diwar-warkan media TORTOQ UMNO...
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/lucah-mr-lee-dan-betty.html

Anonymous said...

jangan masuk PAS,PKR pun tak boleh..masuk je ke laut...tapi rasanya.buaya pun tak hingin..

Reformis Jalanan said...

tunggu jap............. buaya ada kat laut ke? Buaya apa tu??? =)