Tuesday, April 14, 2009

JADI KE?


Semalam penulis dapat tau, ADUN-ADUN dari BN di Terengganu dah nekad nak buat usul undi tak percaya, dan Menteri Besar Ahmad Said dilaporkan menghantar wakil untuk berbincang dengan beberapa ADUN daripada PAS untuk meminta ADUN-ADUN PAS turut campur tangan. Pastu malam tadi, di warta berita, Speaker DUN Terengganu, Tengku Putera memaklumkan tidak terima sebarang notis daripada mana-mana ADUN untuk mengemukakan usul undi tak percaya terhadap Menteri Besar.


Penulis tertunggu-tunggu jugak. Betul ke tidak. Jadi ke tidak. Sebab bukannya senang nak tengok puak-puak ni sama sendiri berkelahi...Best! Memang betul berlaku percakaran dan perang dingin di antara team Menteri Besar, Ahmad Said dengan team bekas Menteri Besar Idris Jusoh. Penulis membayangkan jika benar, pasti best tengok Ahmad Said memaki hamun Rosol Wahid sebagaimana dia dulu memaki hamun ADUN PAS Abdul Wahid Endut.


Dan berita terbaru, 10 ADUN BN memulaukan persidangan DUN pagi tadi berhubung dengan usul undi tidak percaya, ekoran beberapa orang daripada mereka menerima ugutan melalui SMS, meminta mereka tidak meneruskan usul undi tak percaya malam semalam, dan mereka yang terbabit sudahpun membuat laporan di balai polis. Wah...panas..panas.. adegan yang ditunggu-tunggu bakal tiba hehehe...


ADUN-ADUN BN yang menerima ugutan dan membuat laporan polis di ibu pejabat polis Kuala Terengganu ialah ADUN Paka, Zakaria Abdullah dan ADUN Permaisuri, Abdul Halim Jusoh. Mereka berdua membuat laporan pada 12.40 pagi tadi. Manakala ADUN Ajil Rosol Wahid membuat laporan yang sama di ibu pejabat polis daerah Hulu Terengganu pada 12.30 malam.


Abdul Halim berkata mereka menerima SMS tersebut kira-kira 11.20 malam daripada individu yang mereka kenali selepas membuat semakan nombor telefon pada diari rasmi kerajaan negeri.


Best betul, bukannya senang nak tengok diorang bercakaran.....

0 comments: