Thursday, April 16, 2009

Haji Nizar Akan Menghadap Sultan Perak


Menteri Besar Perak, Haji Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin akan memohon perkenan Sultan Perak, Tuanku Sultan Azlan Shah berhubung status pembubaran Dewan Undangan Negeri Perak dan reaksi serta pendirian baginda berhubung signal yang diberikan oleh pengundi kawasan Bukit Gantang yang mewakili rakyat negeri Perak, yang jelas menghendaki pilihanraya kecil seluruh negeri Perak diadakan.


Penulis difahamkan, beliau (Nizar) akan bertanya pada Sultan Perak apabila berkesempatan semasa majlis Hari Keputeraan baginda pada Ahad depan (19 April 2009). Krisis di negeri Perak telahpun melibatkan isu perlembagaan, dan ini telah menimbulkan pelbagai andaian yang tak menentu sehinggakan orang ramai terutamanya rakyat negeri Perak keliru dengan status kerajaan, kerana di Perak sekarang ini adanya 2 kerajaan, iaitu Kerajaan sah serta halal yang diketuai oleh Hj. Nizar dan kerajaan tidak sah serta haram yang diketuai oleh Zambry.

2 comments:

Tinta Hitam said...

DS Nizar could try but rest assured that the DUN wont dissolve because that is the last thing UMNO want.In fact court ruling had started to favor BN

Anonymous said...

setuju sangat apa yang bukit teluk kata wang kami rakan kongsi dalam mpsb semua depa sapu sebab ada payung.