Tuesday, June 2, 2009

Terbukti PM Paling Tak Guna


Bagi saya, Najib Tun Razak merupakan PM yang paling bodoh dan tak guna dalam sejarah, walaupun ayahnya seorang PM yang berjaya, namun dia gagal mengikuti jejak ayahnya. Pembawa "disaster" yang teruk di dalam negara Malaysia ini. Kenapa saya berkata macam itu? Walaupun dia ini PM bagi semua rakyat Malaysia, namun saya malu dia yang menjadi ketua saya. Di sini saya sertakan sebab mengapa Najib Tun Razak Mongolia ini tak guna dan tak akan lama menjadi PM :



Pertamanya, dia seorang yang suka berbohong dan memperbodohkan rakyat. Ingat lagi sewaktu negara ini diberi amaran akan terlibat sama di dalam krisis ekonomi yang kian teruk ini, apa Najib kata, "Our fundamental is strong," dan "Ekonomi Malaysia kukuh, dan selamat daripada krisis ekonomi,"



Cuba kita perhatikan keadaan sekeliling, ramai yang dibuang kerja, kerana itu satu langkah yang dibuat oleh kerajaan untuk mengurangkan inflasi. Dan sekarang semakin ramai dan lagi ramai yang dibuang kerja. Dan kenyataan Gabenor Bank Negara, Zeti Akhtar Aziz yang mengumumkan bahawa kadar pertumbuhan ekonomi di negara ini menjunam ke -6.2%. Najib sudah bodohkan rakyat Malaysia.



Kedua, orang jenis seperti dia inilah yang membangkrapkan negara. Lihat skandal pembelian eurocopter, kapal selam dengan komisen 540 juta, begitu juga dengan Sukhoi Jet. Memerintah seperti dialah yang membuatkan negara ini bangkrap, ditambah lagi dengan si gemuk Big Mama yang bernafsu besar bila membeli belah.



Apabila Anwar Ibrahim mengumumkan akan menurunkan harga minyak jika pembangkang berjaya memerintah negara, Najib kemudian berkata, Anwar tidak pandai ekonomi, dan akan membuatkan negara menjadi bangkrap. Najib juga berkata perkara yang sama apabila PAS mahu meletakkan slogan Negara Berkebajikan di dalam manifestonya. Juga Najib berkata Malaysia akan bangkrap.



Habis ramai orang Melayu yang bodoh terpedaya. Habis memerintah dengan makan duit rakyat macam kau ni tak membangkrapkan negara? Itu tak termasuk lagi dengan bayaran saguhati kepada ADUN-ADUN lompat katak di Perak itu, khabarnya si Jamaluddin dibayar RM 3 juta. Sekarang cuba membawa moto baru dengan 1Malaysia. Tak tahulah apa agendanya pula.



------------------



Inilah bahananya jika diperintah oleh golongan bangsawan. Rakyat banyak merempat, harga barang keperluan semakin meningkat, tapi dia duk sibuk memperkayakan anak bini. kroni dan suku sakat. Tak ditambah lagi dengan dendam saya terhadap PM Mongolia ini yang menyusahkan dan membawa bala kepada berjuta anak Melayu di negara ini dengan menukar biasiswa di IPT kepada pinjaman, serta menukar bahasa pengantar dari Bahasa Melayu ke Inggeris.



Najib, kau tak akan lama. Krisis di Perak itu kau lah yang mulakan. Dengan naiknya kau sebagai PM, maka selesailah teori RAHMAN. Maka selepas itu UMNO tutup kedai. goodbye. Selamat Jalan Romeo!

0 comments: