Monday, June 1, 2009

1Malaysia Sudah Kena Tipu!

Manohara mencium ibunya, Daisy Fajarina



Tengoklah macam mana media di Malaysia ini menipu rakyatnya. Macam-macam cara dibuat untuk menutup kebenaran, dan menyiarkan yang baik-baik saja walaupun ada sesetengah perkara, kita lihat ianya elok, namun kebenarannya adalah sebaliknya..



Masih ingatkah lagi dakwaan kononnya Manohara Odelia Pinot (bukan M. Manoharan ADUN Kota Alam Shah), model keturunan Indonesia Perancis yang didera oleh suaminya, Tengku Muhammad Fakhry, kerabat diraja Kelantan? Bila perkara itu didedahkan oleh ibu kepada model itu, dengan segeranya ia ditangkis oleh media di negara ini, sedangkan pihak kerabat diraja Kelantan diam membisu.. Media negara ini menipu kononnya dakwaan itu palsu, dan menyiarkan beberapa keping foto yang menunjukkan kemesraan Manohara dan suaminya.



Saya pada ketika itu mengambil sikap berdiam diri dulu, sebab nak tengok perkembangannya, maklumlah kerabat diraja ni makhluk jenis gedebe, lebih sudu daripada kuah, jadi saya tak percaya dengan berita sebegitu. Akhirnya kebenaran terbongkar. Ketika ini Manohara sudah berada di samping ibunya, Daisy Fajarina, di Indonesia. Tak tahulah macam mana dia melarikan diri, khabarnya diambil oleh ibunya semasa berada di Singapura.



Selepas sampai di Indonesia, dia membuat kenyataan akhbar , dia menceritakan dia sering didera oleh Fakhry. Dan tidak bertindak seperti seorang suami, dan mengakui tidak lagi mencintai suaminya itu. Berikut adalah kenyataan dia;



"Very hapy, bisa pulang ke Indonesia, thanks every one, terima kasih untuk semuanya, you are the best,"



"Memang Mano mengalami siksa baik fisik dan batin selama berada dalam cengkaman Tengku. Mano diperlakukan seperti laiknya mainan tiap hari dan tiap malam. Jadi tidak ada satu fitnah pun yang dilempar mama ke Kelantan,"



"Sebaliknya apa yang dikatakan mereka telah memberi apartmen dan mobil itu semua fitnah. Jangankan untuk itu uang lamaran saja nggak ada."



"Soal Mano yang disilet-silet, itu semua betul apa yang dibilang, ada bukti-bukti dan ada visum,"



Inilah yang cuba disembunyikan oleh pihak media, dan kerabat diraja Kelantan. Biasanya yang banyak buat onar ialah kerabat diraja. Punca imuniti dan kuasa sultan ditarik pun adalah berpunca daripada kerabat diraja yang gila dari Johor tu. Semenjak krisis Perak, saya sudah tidak lagi menghormati Sultan-Sultan di negara ini, kecuali Sultan Terengganu.



Mereka ada pun tidak banyak memberi kesan kepada rakyat. Tapi yang menyebabkan institusi diraja tercemar adalah daripada perbuatan kerabat mereka sendiri. Jika dilihat dari kedudukan mereka yang agak "spesial", mungkin juga satu hukuman yang agak "spesial" patut disediakan untuk kerabat-kerabat diraja? Contohnya cucu sultan Johor, macam syaitan saja lagaknya.

0 comments: