Tuesday, March 31, 2009

MASA BERLALU DENGAN PANTAS

Bila aku tengok tv, gambar-gambar berkenaan suasana PRK ni, aku terkenang pada suasana PRU tahun lepas. Sudah setahun rupanya..memang cepat betul masa berlalu..



Pada tahun lepas jugak lah (2008), kali pertama aku libatkan diri dalam susana kempen pilihanraya..banyak perkara yang aku pelajari dari orang-orang yang berpengalaman dalam dunia politik...




Ini gambar di atas aku ambik masa majlis "Pelancaran Manifesto PAS dan Pengisytiharan Nama Calon Barisan Alternatif PRU ke 12". Majlis ni dibuat di perkarangan masjid Rusila, Marang, Terengganu. Tak silap aku, malam tu hari Rabu, 20 Februari 2008. Di atas tu sebahagian daripada gambar calon yang bertanding di Terengganu. (P/S : Sebahagian daripada gambar dalam posting nih agak kabur sikit, sebab diambik menggunakan kamera handphone 1.3 megapixel)




Gambar-gambar kat atas ni ialah suasana hari penamaan calon, bertempat di Pejabat Daerah Kuala Terengganu. Ini ialah sebahagian daripada gambar yang aku ambik. Kebanyakannya aku dah delete. Kami berarak, dari Pulau Kambing ke Pejabat Daerah, mengiringi calon-calon BA yang bertanding di 4 DUN, dan 1 Parlimen. Iaitu Haji Mohamad Sabu (Parlimen Kuala Terengganu), Dato' Tengku Hassan ( DUN Ladang), Haji Abdul Wahid Endut (DUN Wakaf Mempelam), Dr. Syed Azman (DUN Batu Burok), dan Dr. Abdul Manaf Che Mat (DUN Bandar). Dr. Abdul Manaf ni satu-satunya calon PKR di Parlimen Kuala Terengganu.




Kat markas ni la yang aku bertugas sepanjang kempen pilihanraya selama 13 hari. Markas besar PKR Terengganu. Semua bahan kempen PKR dari Pusat dibawak ke markas ni lah.. Masa ni persiapan tak cukup rapi lagi..banyak barang yang belum di kemas..kalau korang ada ternampak "bayang-bayang" seorang makhluk kat pintu tu, itu la Pak Mansor. Setiausaha PKR Bahagian Kuala Terengganu. Dia ni cukup baik ngan aku.


Kat atas ni gambar Mat Sabu, Tn. Guru Hj. Hadi, dan Menteri Besar Kedah, Ust. Azizan Razak. Ni sempena ceramah Tsunami PRU ke-12. 20 hari selepas kerajaan Kedah dibentuk, Ust Azizan mari berceramah di Perkarangan Masjid Rusila, Marang, bersama Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Abdul Muttalib Embong, Mat Sabu, dan Haji Hadi, dipengerusikan oleh Abdul Wahid Endut (yang menang PRK Kuala Terengganu baru-baru ni). Tak silap aku, gambar ni diambil masa hari Sabtu, 29 Mac 2008. Sekarang dah genap setahun gambar ni diambil....


Inilah sebahagian memori yang masih aku simpan dalam kepala aku nih... Memang aku pun berharap dapat jugak berkempen masa PRK ni, tapi apakan daya.. walaubagaimanapun, aku masih akan berkempen dalam alam cyber nih...


P/S : TOLAK KEPIMPINAN NAJIB, TOLAK CALON BN, UNDI CALON PR. Abis cerita...

0 comments: