Sunday, March 22, 2009

4 BERITA TERKINI..

NAKHODA LA PLAK...


Mursyidul Am PAS, Tn. Guru Nik Aziz Nik Mat kata dia ni ibaratkan nakhoda sebuah kapal, tidak ada sebab dia tak akan bertemu dengan anak-anak kapal. Itula simboliknya bila ditanya oleh pihak TV3 jika dia diajak bertemu dengan Presiden PAS, Tn. Guru Hj. Abdul Hadi Awang, berkenaan kenyataan Ustaz Hadi yang mengeluarkan idea kerajaan perpaduan diantara parti pemerintah dan pembangkang. Nik Aziz sepatutnya janganla melatah dulu, dah tau kan TV3 tu UMNO punya, mesti la nak melaga-lagakan pimpinan pembangkang. Dia ni pun satu, orang cakap lain, dia faham cara lain. Ini la TV3, orang kata nak bentuk kerajaan campuran pemerintah dan pembangkang, tapi dia pegi lapor yang Ustaz Hadi nak PAS dan BN buat kerajaan campuran... dasar penjahat media..sengaja perbesarkan isu yang bawak keuntungan kat BN..makan duit haram la pembaca-pembaca berita tu, takda maruah dan harga diri langsung...



MASALAH N.25


Belum apa-apa lagi dah timbul masalah di lokasi pilihanraya N.25 DUN Bukit Selambau. Masa diumumkan calon tersebut (S. Manikumar) oleh Ketua Umum PKR dan Menteri Besar Kedah, sebilangan kaum "Makkal Sakhti" India tak puas hati. Diorang mendakwa calon yang dipilih tidak dikenali oleh pengundi DUN tersebut, dan calon itu calon payung terjun. Dan jugak dakwa diorang lagi, calon yang dipilih itu berdasarkan kronisme...aduh!


Macam mana ni, belum apa-apa lagi dah ada masalah dah, mana yang salah ni, kelompok yang tak puas hati ke atau orang yang pilih calon???



TIMBALAN KETUA MENTERI 1 PULAU PINANG LETAK JAWATAN


Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd Fairus Khairuddin dah hantar surat letak jawatan kat Ketua Menteri, Lim Guan Eng. Sebabnya, tak diketahui... Tapi yang selama ini yang aku dapat tau, si Fairus ni kira buat penyelewengan la jugak masa ada jawatan, dan kurang turun padang.. Macam ni la manusia lepas bergelar pemimpin, ramai yang kalah dengan nafsu, masa jadi calon, janji macam-macam..Hai ntahla, macam-macam masalah la pemimpin-pemimpin PKR ni...takde tarbiyah la tu..



TAKDE MODAL


Pemimpin UMNO yang pakai lipstik, Adnan Mansor dah takde modal masa menjawab soalan-soalan peserta di Kem Kepimpinan kat KL.. tanya lain, jawab lain, pastu orang lain yang jadi mangsa. Orang mempersoalkan kenapa ramai pemimpin UMNO adalah ahli perniagaan, dia jawab dulu ada seorang guru, tapi berjaya jadi pemimpin tinggi. Anwar Ibrahim. Dia cakap, oleh kerana Anwar ni ada niat jahat masa sertai parti, sebab tu la dia ditendang keluar. Alih-alih masuk bab Anwar, jadi mangsa!

Pastu si Adnan ni kata lagi, Anwar masa dulu pun main politik wang, masa menentang jawatan Timbalan Presiden UMNO dari Ghaffar Baba pada 1993.. Betul ke fitnah ni??

Memang dah takde modal, cerita dulu-dulu yang tak sahih pun dikorek semula, memang dasar tak guna pemimpin-pemimpin UMNO....

0 comments: