Sunday, March 15, 2009

KENAPA AKU BENCI DIA


Kalau korang biasa baca blog aku mesti korang perasan kenapa aku panggil mamat ni yahudi, jahat, haprak, dll lah. Ni aku nak tunjuk sebab-sebabnya.
Inilah Mahathir Kutty al-Yahud, banyak dosa-dosa yang dia buat, yang sukar bagi aku sebagai rakyat Malaysia, Melayu, dan Islam nak maafkannya. Berikut aku bagi beberapa alasan, yang menyebabkan aku benci teramat sangat dengan dia ni.



1) Bertanggungjawab menggubal Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) pada tahun 1974 sewaktu dia memegang jawatan Menteri Pelajaran.


2) Menjerat Anwar Ibrahim masuk UMNO pada tahun 1981, seterusnya memperalatkan Anwar Ibrahim menawan satu-satunya kubu PAS di Pulau Pinang, iaitu Parlimen Permatang Pauh.


3) Dalang tragedi Memali di Kedah pada 1985 yang menyebabkan seorang ulama' (Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya) dan penyokong-penyokong PAS meninggal dunia. (mana Anwar Ibrahim, selaku pejuang Islam???)


4) Dalang Operasi Lalang pada 1987. Disaaksikan pimpinan parti pembangkang yang tidak bersalah masuk beramai-ramai ke Kem Kemunting.


5) Pada zaman dia la semuanya diswastakan dan diagih-agihkan kepada kroni.


6) Bermulanya kronisme, nepotisme, penyelewengan, dan politik wang masa dia perintah.


7) Punca pemecatan 5 orang hakim semasa krisis kehakiman lewat 80-an.


8) Anti undang-undang Islam (hudud). Pernah berkata, " Sekiranya Kerajaan Kelantan mahu laksanakan hudud,kita akan ambil tindakan," (korang rasa dia ni Islam ke tak??)


9) Menggubal perlembagaan yang menarik imuniti Raja-Raja Melayu pada 1993. (Hai...Anwar Ibrahim diam je???)


10) Melindungi Rahim Tamby Chik ekoran masalah moral dengan gadis bawah umur. (mana Anwar Ibrahim?? Diam saja?)


11) Punca bahasa pengantar di IPT ditukar dari Bahasa Melayu ke Bahasa Inggeris pada 1995 melalui Najib, Menteri Pelajaran. Bermulanya pencabulan bahasa ibunda! (mana Anwar Ibrahim?? Yang dahulunya hebat dikenali sebagai pejuang bahasa Melayu??)


12) Menarik balik keistimewaan anak-anak Melayu apabila biasiswa ditukar kepada pinjaman di IPT. (memang setan tua! Pasal ni aku tak sah kalau dalam sehari tak menyumpah setan tua ni!!)


13) Krisis dengan ulama' pada 1997. Mufti Selangor Dato' Ishak Baharom dipecat berkenaan isu ratu cantik. ( sekali lagi, mana Anwar Ibrahim? yang kuat agamanya??)


14) Menendang Anwar Ibrahim (huhuhuhuu) dari UMNO dan memecat semua jawatannya sebagai Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan, dan MP Permatang Pauh serta menaburkan bermacam fitnah kepada DSAI pada 1998.


15) Menarik balik bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR).


16) Memanipulasi media berkenaan isu PAS halalkan liwat dan isu Nik Aziz kata tuhan mencarut.


17) Memperkenalkan PPSMI yang membuatkan bahasa ibunda semakin menguncup serta membebankan anak-anak Melayu pada tahun 2003.


18) Melantik Dolah Badawi yang bengong sebagai pengganti dan mahu Najib sebagai timbalan Dolah. ( ikut kehendak dia je!)

0 comments: