Monday, March 23, 2009

TERKINI

LALUAN SUKAR PAKATAN RAKYAT


PR akan menghadapi jalan yang sukar untuk menghadapi pilihanraya kecil di Bukit Selambau dan Bukit Gantang, disebabkan banyak calon bebas menjelaskan deposit masing-masing di pejabat SPR.


Kat Bukit Selambau, ada 8 calon bebas. Kat Bukit Gantang lak, 11 calon bebas. Memang satu cabaran. Adakah diorang ni ada sebahagiannya ditaja oleh BN? untuk pecahkan undi? Campur dengan calon AKIM lagi..


Jentera-jentera Pilihanraya bagi PR perlu bekerja lebih kuat, hantar panglima-panglima ke kawasan PRK, jangan ketinggalan di Batang Ai, PKR dah letakkan calon, iaitu bekas calon Lubok Antu, aku lupa nama dia. Dan aku, insyaAllah akan berkampung di salah satu diantara 2 Bukit. Jika tiada halangan.



NORZA ZAKARIA TIDAK DIBENAR BERTANDING


Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan, merangkap calon Ahli Majlis Tertinggi UMNO, jugak anak kepada Allahyarham Dato' Zakaria Deros, Norza Zakaria tidak dibenarkan bertanding merebut jawatan AMT ekoran kes rasuah. Ni lagi satu, nasibnya sama seperti Ali Ketam. Dan dilaporkan, dia amat kecewa dengan keputusan tersebut..


Dalam UMNO, kalau nak bertanding, Kalau takde rasuah, bukan calon namanya.....



RAMAINYA MATI DALAM TAHANAN


Menteri Dalam Negeri, Syed Hamid Albar menjawab soalan MP dari Bukit Bendera, tentang jumlah tahanan yang mati dalam penjara dalam tempoh 10 tahun ini. Jawapannya ialah, seramai 1571 orang. Ramainya.... 153 mati kerana penyakit..habis yang selebihnya? Pasal apa? Sekarang polis dipertikaikan..


Masihkah korang ingat mendiang Kugan? Senyap sunyi je, sebarang siasatan tak dibuat.. Mana keadilan??


PERMIT HARAKAH DAN SUARA KEADILAN DIGANTUNG


Pihak KDN dah menggantung permit penerbitan akhbar milik parti pembangkang, Harakah dan Suara Keadilan, selama 3 bulan. Alasan diorang, akhbar ni menerbitkan berita yang tidak benar.


memang UMNO dah terdesak, sebab kedua-dua akhbar tersebut mendapat sambutan yang luar biasa sejak kebelakangan ni..jahat betul. Habis Utusan tu macamana?? Penuh dengan fitnah.


Kat Terengganu tak ketinggalan. ada sesetengah peniaga sorok Harakah dan Suara Keadilan. Bila ditanya, barulah diorang buat keluar. Kata diorang, kalau jual secara terbuka, nanti kena rampas... Demokrasi di negara ini semakin mamposss....


P/S : Nasib baik Siasah dan Wasilah tak jadi mangsa...hehehe... Tak perlu risau, aku rasa ramai lagi yang berani jual Harakah dan Suara Keadilan. Jangan takut sebarkan kebenaran. Nanti kita sama-sama ajar UMNO/BN kat 2 Bukit, 1Batang nanti. Pada bloggers, siap sedia.

0 comments: