Friday, July 17, 2009

Terbunuh Atau Dibunuh?

Perhimpunan di hadapan bangunan MACC di Shah Alam. 6 tangkapan dibuat, dan akan diteruskan. Mereka menuntut keadilan, tapi dilayan oleh pihak penguasa yang lebih hina daripada haiwan.



Setiausaha politik kepada Ean Yong Hian Wah (exco kerajaan Negeri Selangor), Teoh Beng Hock yang ditemui mati selepas didakwa terjatuh dari tingkat 20 bangunan MACC.



Teoh Beng Hock ditemui mati selepas menjadi saksi di dalam siasatan SPRM berkenaan dengan exco Kerajaan Negeri Selangor Ean Yong Hian Wah. Teoh dipercayai terjatuh dari tingkat 20 bangunan Wisma Masalam. Dia membunuh diri atau dibunuh? Inilah kesannya dari perbuatan gila SPRM yang menjadi barua kepada kerajaan UMNO/BN. Jika ada kes yang melibatkan pimpinan Pakatan Rakyat, siasatan segera dilakukan. Tapi jika ia melibatkan pemimpin UMNO, semuanya buat-buat diam membisu.


Siapa nak bertanggungjawab? Logik ke dia bunuh diri, sedangkan keesokan harinya adalah hari pernikahan beliau? Nampaknya polis kena betul-betul buat kerja dalam kes ini. Janganlah keluar keputusan yang Teoh membunuh diri kerana tertekan. Memalukan kalau macam tu. Pihak SPRM dan polis majoritinya adalah muka Melayu Islam, tapi hidup atas dunia ikut cara kafir. Diskriminasi. Double-standard. Bila sesuatu kes melibatkan pembangkang, dengan serta merta tindakan diambil. Memalukan. Orang bukan Islam lebih bermaruah daripada puak-puak jahanam ini.


Isu berkenaan rumah Khir Toyo, mana dia peranan SPRM?? Tapi cepat saja bertindak dengan kes lembu yang melibatkan Menteri Besar Selangor. Semalam lebih kurang 300 orang berhimpun di hadapan bangunan MACC di Shah Alam, menuntut keadilan bagi pihak mendiang Teo beserta keluarganya.


Malu betul duduk di Malaysia, pemerintah hanya memakai topeng Islam.

0 comments: