Sunday, July 5, 2009

Ustaz Azizan Lebih Power Berbanding Ali Ketam

Saya tabik kepada Menteri Besar Kedah, Ustaz Azizan Razak yang berani bertindak tegas terhadap segelintir orang Cina yang kurang ajar di negeri itu. Semalam Cina tersebut buat lagi tuduhan terhadap kerajaan negeri dengan mengatakan majlis perbandaran Alor Setar nak robohkan kuil Hindu dan tokong Cina. Nak cari fasal, buat tuduhan yang bukan-bukan. Semua ini kerana sikap cintakan dan kasih sayang yang mendalam terhadap babi.



Kalau rumah penembelihan babi dirobohkan, diorang dah tak boleh makan babi ke? Bekalan babi di negara ini lebih dari cukup, sampaikan ada yang tercampur dengan makanan umat Islam di negara ini. Sepatutnya bersyukurlah, dengan tiadanya rumah sembelih babi, masyarakat di sekeliling boleh hidup selesa, tak ada sebarang pencemaran. Inilah yang dipanggil Kedah Sejahtera. Ini tidak, oleh kerana babi, terus nak keluar PR. Mentaliti budak tadika!



Syabas dan tahniah kepada Ustaz Azizan, kerana mengajar mereka yang degil. Dah bagi notis suruh tutup rumah sembelihan tu, tak nak tutup. Diberi masa, dia pijak kepala. Sekarang rasakan. Nak keluar sangat dari PR tu keluarlah. Tanpa DAP Ustaz Azizan masih lagi boleh mentadbir Kedah.




Berbeza dengan Ketua Menteri yang sorang ni. Takut pada penternak babi. Sampai babi dah memenuhi Melaka, tindakan tak diambil. Padahal mereka tu menternak secara haram, tak ada lesen. Tapi dibiarkan. Nak undi lah katakan. Kalau tindakan keras diambil, hilanglah undi daripada penternak babi kepada BN Melaka. Penakut dan bacul punya Ali Ketam. Dah la rasuah, nak membela babi di Melaka lagi?



Sekarang berapa lama tempoh ditangguh untuk penternak babi tu? Tindakan tak diambil-ambil. Kesian penduduk di Melaka, tiap-tiap hari kena tutup hidung, pencemaran. Nanti silap-silap dapat H1N1. Nak buat macam mana, orang Melayu Melaka pun bodoh, satu kerusi pun tak ada bagi PAS/PKR di Melaka.



Tapi saya pun tabik kepada penternak babi di Melaka. Keberanian mereka cukup tinggi apabila berhadapan dengan kerajaan mahupun FRU. Sampaikan FRU tak berani bertindak ke atas mereka. Dan mereka dengan beraninya menghentak-hentakkan besi sarang babi kat perisai FRU. Bagus. Terbukti UMNO/BN Melaka pengecut. Wahai Ali Rustam, malulah sikit kepada Ustaz Azizan Razak di Kedah, Ustaz Azizan jauh lebih tua dari kamu, tapi ketegasannya melebihi semangat orang muda.



Ali Rustam/Ketam, gelaran apa yang sesuai untuk kamu? Tauke babi?
Babi....Masa Depanmu Terjamin.

3 comments:

Mizaran said...

Gerakan Gesa MB Kedah Siasat Dakwaan Kuil Dan Tokong Akan Diroboh


ALOR SETAR, 6 Julai (Bernama) -- Pemuda Gerakan Kedah menggesa Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak menubuhkan sebuah badan bebas bagi menyiasat dakwaan DAP kononnya kerajaan negeri telah membuat keputusan untuk merobohkan sesetengah kuil Hindu dan tokong Cina di negeri itu.

Ketua Pemuda Gerakan negeri Tan Keng Liang berkata Azizan harus mengambil langkah segera untuk menyiasat dakwaan itu yang dianggap sangat serius dan hasil siasatan itu haruslah diumumkan.

Baru-baru ini, Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su mengulangi dakwaannya yang beliau mempunyai maklumat mengenai keputusan kerajaan negeri untuk merobohkan sesetengah kuil Hindu dan tokong Cina setelah Azizan mengatakan bahawa sebagai Menteri Besar beliau sendiri tidak tahu menahu mengenai keputusan itu.

Tan berkata Menteri Besar sepatutnya mengambil serius perkara itu dan bukannya menuduh DAP sengaja menimbulkan kebencian pelbagai kaum apabila membangkitkan isu itu.

-- BERNAMA

ELINA JOHNSON said...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, ELINA JOHNSON LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap keuntungan yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

ANITA LANSAM said...

Halo,
Nama saya ANITA LANSAM (lansamanita@gmail.com) dari Tambun, Indonesia Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ALLAH yang telah mengakhiri penderitaan saya melalui Avants Loans karena telah memberikan pinjaman sebesar Rp280.000.000,00. Bagi yang sedang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena banyak sekali lender palsu dimana-mana, hanya sedikit yang asli. Saya mengatakan ini karena saya scammed hampir Rp40jt. Hanya PINJAMAN AVANTS yang nyata dan tepercaya karena mereka mentransfer pinjaman saya ke akun saya tanpa menghabiskan banyak waktu. Mereka yang mencari pinjaman online asli dan sah harus menghubungi AVANTS LOAN melalui
Email: (avantloanson@gmail.com)
Whatsapp: (+6281334785906)