Friday, July 17, 2009

Keanjingan Polis & SPRM



Kedua-dua logo yang patut diludah dan dibuang ke laut. Tiada gunanya jika ahlinya bersikap seperti haiwan dan menjadi barua kepada UMNO.



PDRM (Polis Di-Raja Malaysia) dan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) adalah institusi yang mempunyai ahli yang majoritinya adalah Melayu dan Islam. Tetapi setelah sekian lama ternyata tindakan-tindakan mereka ini langsung tidak mencerminkannya. Mereka sanggup menjadi anjing suruhan kepada pemerintah semata-mata mahu mencapai matlamat yang diinginkan oleh UMNO/BN. Sejak sekian lama polis dan BPR (sebelum SPRM) menjadi alat kepada UMNO.


Polis dengan sewenang-wenangnya membelasah orang yang masih belum dibuktikan kesalahannya apabila berada di dalam tahanan. Dan juga membelasah mangsa untuk mendapatkan maklumat, tidak kurang juga memaksa mangsa membuat pengakuan palsu. Hal ini turut sama dipraktikkan oleh SPRM.


Sekarang mereka mendapat peranan yang baru, iaitu membantu UMNO merampas kuasa politik di negeri yang dikuasai oleh pembangkang. Setelah kerajaan Perak tumbang, kini sasaran seterusnya ialah Selangor. Bermacam-macam konspirasi dibuat untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.


Tidak mustahil spekulasi dan teori yang dibuat oleh Raja Petra di dalam blognya tentang keadaan mendiang Teoh disiasat itu benar. Malahan orang yang turut disiasat bersama Teoh juga mendakwa dipukul oleh pegawai SPRM, melalui sidang medianya tadi.


Memang puak-puak ini wajar dicelakakan. Mereka merasakan akan hidup selama-lamanya didunia ini.

0 comments: