Sunday, April 18, 2010

Zaid Minum Arak, Habis Pemimpin UMNO Itu Suci Sangatkah?



Dah ketandusan modal, UMNO mulalah menyerang peribadi calon. Blogger-blogger pencacai UMNO tak habis-habis mainkan isu Zaid dengan minum arak. Pemimpin UMNO tak ada minum arak ke? Jangan nak bohong la. Jangan berlagak alim sangat. Bila orang dah keluar dari UMNO mulalah gali balik cerita lama - itulah UMNO.


Apa kata Zaid?


"Itu cerita lama. Kalau mereka nak ungkit, ungkitlah. Saya dah minta maaf dengan Allah s.w.t. "Apapun kelemahan saya, apapun ketidaksempurnaan, saya adalah seorang manusia dan mampu jadi wakil rakyat. Saya tidak hipokrit, apa yang silap, silaplah," - Malaysiakini


UMNO jangan nak berlagak baik sangatlah. Kilang arak dalam negara yang bersepah tu gara-gara siapa? Siapa yang luluskan lesen arak?


Apa macam dengan gambar di atas ini? Ada sapa-sapa kenal?





“Dia cakap dia dah tak minum lagi," katanya yang disambut dengan senyuman daripada para hadirin. "Aku bukan nak mengata kau (Zaid), aku cuma dengar cerita. Bukan saya kata...," katanya.Mohd Ali juga berkata ada pihak yang mengatakan bahawa Datuk Zaid sudah tidak lagi mengambil alkohol. "Dia kata Datuk Zaid dah tak minum lagi. Betul ke? Orang kata Datuk Zaid minum. Sekarang Datuk Zaid dah tak minum lagi.(Ini pula kata-kata Ketua Menteri Melaka, Babi Ketam, Oops) silap, Ali Rustam la. Asyik teringat babi-babi di Melaka saja kalau tengok muka Ali Rustam ni. Entah apa khabar babi-babi di sana. Dah berapa ratus keluarga agaknya?


Inilah ceramah UMNO. Serang peribadi orang.



Ini pula muka "orang dari hutan" masuk parlimen. Konfius macam mana orang hutan ni boleh dihantar ke parlimen. Cakap macam orang tak betul. Masa Saifuddin Nasution dedah di dalam parlimen mengenai ada pemimpin-pemimpin UMNO minum arak dalam majlis-majlis rasmi, tak senang duduk mangkok sekor ni. Entah-entah dia kut, manalah tau..wild guess jer...


Dalam ceramah ini, wartawan-wartawan Malaysiakini diusir oleh beberapa orang UMNO dan diminta menghentikan rakaman video sewaktu mangkok di sebelah ini berucap.. Kalau tengok muka dia, memang dah dapat agak mesti banyak maki dalam ceramah dia ni.


UMNO tak boleh dibuat baik dan diberi muka. Patut kita lanyak habis-habisan. Jangan bagi can. Hipokrit dan munafik.


Gambar kredit pada Malaysiakini, kecuali gambar Menteri minum Anchor Beer tu.


(Tambahan- update) Lihat banner di atas itu. Kalau ada orang percaya memang sah bodoh tahap lembu lah. UMNO mengata PKR tapi tak sedar dia pun serupa. Sokong IFC. Ok, tapi apakah tindakan tegas UMNO terhadap IFC dulu. Ada tak? Islam liberal. Habis UMNO Islam apa? Itulah cakap, jangan berlagak baik. Dia tolak Islam, tak mahu laksanakan Islam, pemimpin tak ikut Islam. PKR tolak hudud? Ini kenyataan paling bangang. Fikir-fikirlah sendiri siapa yang tolak hudud. Berlagak alim.


Gambar Zaid Ibrahim minum arakpun gambar super impose. Memang dasar tak ada maruah puak-puak UMNO laknatullahi 'alaihim ajmain ni.

0 comments: