Saturday, February 20, 2010

Apa Itu Firaun Kecil?

INI BUKAN ZUL NOORDIN, INI YANG BERHORMAT DONKEY



INI WAJAH PENEBAR ROTI CANAI BERANGAN NAK JADI MELAYU



Patahiyah wanita pertama dilantik ketuai MPPP, kuat kuasa Mac

PULAU PINANG, Feb 20 — Setiausaha Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Patahiyah Ismail dilantik sebagai Yang Dipertua majlis itu berkuat kuasa 1 Mac ini.

Ketua Menteri Lim Guan Eng yang mengumumkan pelantikan itu hari ini berkata Patahiyah yang ketika ini memangku jawatan Yang Dipertua majlis itu adalah wanita pertama di negara ini dilantik menerajui pihak berkuasa tempatan.

“Selepas persaraan Tan Cheng Chui sebagai Yang Dipertua MPPP, Patahiyah dilantik memangku jawatan itu dan beliau telah menunjukkan prestasi memuaskan,” katanya kepada pemberita di sini.

Tan, 54, memutuskan untuk bersara awal atas sebab kesihatan.

Patahiyah mengambil alih jawatan setiausaha MPPP pada Jun lepas selepas Tan, yang sebelum itu menyandang jawatan tersebut dilantik sebagai Yang Dipertua.

Beliau menyertai MPPP sebagai seorang arkitek di Jabatan Bangunan pada 1985. — Bernama


kah kah kah....terkedu puak-puak UMNO semua....!! Lim Guan Eng komunis! Lim Guan Eng racist!! Lim Guan Eng chauvinist!!


Nota :


1. Zul Noordin melabelkan orang yang mahu dia keluar/letak jawatan ialah Firaun kecil.


2. Malam semalam ada seorang mamak UMNO masuk TV3 dan dia kata Lim Guan Eng itu Firaun kecil kerana tidak membenarkan dia masuk pejabat Ketua Menteri.


3. Seorang blogger Terengganu yang fanatik dan taksub kepada Geng Terengganu pun melabelkan Tulang Besi sebagai Firaun kecil.


Yang Berhormat Donkey sudah ada pengikut tersendiri. Istilah Firaun kecil datangnya dari dia. Apa itu Firaun kecil? Firaun besar pula macam mana? Apa beza kedua-dua itu?

1 comments:

Anonymous said...

Nice dispatch and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you seeking your information.