Tuesday, March 2, 2010

Peluru Untuk Menembak PAS dan UMNO


Saya tak tahu kenapa setiap kali saya mahu lelapkan mata pada waktu malam, datang berbagai-bagai perkara yang bermain di dalam kotak fikiran. Pelbagai permasalahan di dalam negara ini khususnya berkaitan dengan politik tiba-tiba menerjah. Saya mengambil masa yang lama untuk itu kemudiannya barulah dapat lelapkan mata.


Perasaan marah saya memang bertitik tolak daripada kebencian yang amat mendalam terhadap UMNO. Dengan itu saya menjadi marah dengan mana-mana pemimpin pembangkang yang berjinak dengan mereka. Saya marah kerana mereka (pemimpin pembangkang) mengkhianati amanah rakyat serta rakan seperjuangan di dalam parti komponen. Saya juga sangat marahkan UMNO kerana tak habis-habis menginjak dan membebankan rakyat.


Setelah seketika membiarkan perkara-perkara tersebut bermain-main di dalam kepala, serta memperolehi beberapa poin penting dan jalan penyelesaiannya, saya dapati bahawa peluru yang saya perolehi untuk menembak PAS lebih banyak daripada peluru untuk menembak UMNO... Bila tiba pada masanya, peluru ini akan dimuntahkan..


p/s : Buat masa sekarang saya sibuk bergelut dengan final exam. Walaupun begitu, memang tak pernah tak online. Pagi besok paper subjek Mandarin, kalau diikutkan malam ini memang tak pegang laptop tapi disebabkan saya telah mendapat pertolongan daripada Allah pada siang tadi (nasrun minallah) iaitu saya mendapat soalan bocor, maka malam ini seperti buat biasa saja. Mungkin itu adalah hadiah hari lahir saya yang dianugerahkan oleh-Nya dengan perantaraan pensyarah saya ;)

2 comments:

Unknown said...

hehe, apa cer ni bocorkan soalan bocor? tp kira ok la kan, sebab hang tak mabuk diploma. :) huhu

Reformis Jalanan said...

Ah..sibuk la lu. Bila nak update blog ni? Aku busy lagi ni, exam tak abis lagi.