Monday, March 8, 2010

Nasib Baik Kita Ada Mahfuz Omar

Kenyataan YB Mahfuz Omar dipetik dari blog beliau :


“Mungkin dia (Tuan Ibrahim) berniat dakwah, tapi saya anggap kenyataan itu masih bersifat peribadi yang tidak perlu dipolemikkan,”

Keterbukaan Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mempelawa Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru Zulkifli Nordin menyertai PAS seperti yang dilaporkan akhbar elektronik mStar hari ini wajar diteliti terlebih dahulu oleh kepemimpinan tertinggi PAS.

PAS seharusnya mengormati etika kepartian yang dipegang secara bersama-sama DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat.

"Kita tak boleh ambil ahli-ahli yang ditolak oleh parti kawan-kawan kita, apatah lagi kalau seseorang itu ditolak disebabkan mengganggu muafakat Pakatan Rakyat, kerana ini etika yang dipegang bersama,"



Pemimpin yang secerdik beginilah yang kita perlukan demi untuk tidak mengeruhkan suasana serta mengukuhkan semangat setiakawan diantara parti-parti komponen. Usah excited sangat kalau tengok orang yang beria-ria sangat cakap pasal Islam. Periksa dulu macam mana orangnya. Selepas itu baru buat penilaian. Bukan main tangkap muat saja.


Tuan Ibrahim mungkin expert dalam bidang-bidang dakwah. Tapi dalam politik? Belum tentu.. Daripada buat kenyataan-kenyataan bodoh sebelum ini, lebih baik dia berusaha macam mana nak bersihkan imejnya yang telah kotor dek kerana keputusan JK Disiplin yang diketuainya.

0 comments: