Sunday, March 28, 2010

Puaka Tua Mendakwa TGNA Bersubahat


KUALA LUMPUR, 27 Mac — Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa PAS dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bersubahat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana mempertahankan Ketua Umum Pakatan Rakyat itu yang didedahkan cuba menggerakkan usaha mengambil alih kuasa pada 16 Sept 2008.


“Nik Aziz kata (Datuk Seri) Zahrain (Hashim) tak patut dedah perbuatan jahat, tak baik bersubahat.


“Kalau benda itu... kalau tidak ambil tindakan untuk halang tindakan mendedahkan kesalahan, itu semacam kita bersubahatlah,” kata beliau ketika ditemui pada sidang media selepas merasmikan mesyuarat agung tahunan sulung Perkasa di sini hari ini. - The Malaysian Insider





Ingat lagi macam mana gelabah dan kecut perut puaka tua ini apabila tarikh 16 September 2008 dulu semakin hampir? Dia ada cakap nak tinggalkan negara ini kalau Anwar Ibrahim jadi PM.. hahaha..




16 SEPTEMBER DATANG DARIPADA UMNO




Selepas PRU-12, ramai pemimpin dan ahli parlimen UMNO dan BN begitu meluat dan tidak suka kepada Abdullah Badawi. Maka timbul satu gerakan untuk menjatuhkan kepimpinannya dengan bekerjasama dengan pihak Pakatan Rakyat yang ketika itu masih lagi bersorak kerana menang besar.




Nak tahu cerita ini dengan lebih lanjut bolehlah tanya pada Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena). Beliau banyak bersembang dengan MP-MP dari BN dan banyak rahasia di dalam genggamannya.

1 comments:

nana tanjung said...

tak habih-habih 'dosa' orang tua ni dok jaja.........
tak puas lagi kaa????

cari laa jln menuju Allah......
dah tak berapa hari yg tinggai lagi.....
kot tak dan nak bertobat kott.....

akhirat itu kekal abadi......
tok sah dok sebok dengan budak-budak yg dok peguna deme tu......
perhiasan dunia hanya laa sedikit