Saturday, March 13, 2010

Ke Mana Perginya Hasil Pendapatan Negara Yang Melimpah Ruah?


Salah satu perkara yang saya tegaskan kenapa UMNO laknatullah perlu dihapuskan ialah kerana mereka tak habis-habis menyusahkan dan menyeksa rakyat bawahan.


Subsidi petrol kini 45 sen seliter

KUALA LUMPUR 12 Mac – Kerajaan terpaksa menanggung subsidi 45 sen bagi satu liter petrol berikutan minyak mentah di pasaran antarabangsa kini didagangkan pada harga AS$82 (RM271) setong.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, jumlah itu melebihi 15 sen subsidi yang sepatutnya ditanggung oleh kerajaan iaitu 30 sen bagi satu liter petrol.

‘‘Mengikut formula yang digunakan, kerajaan sepatutnya hanya menanggung subsidi petrol sebanyak 30 sen dan bakinya iaitu 15 sen perlu ditanggung oleh pengguna.




Sepatutnya kerajaan Malaysia perlu berasa gembira kerana harga minyak dunia naik. Malaysia adalah negara pengeluar minyak. Maka berlimpah-limpahlah keuntungan masuk ke dalam akaun negara. Dengan itu dapatlah dikembalikan kepada rakyat dari segi pendidikan, perubatan, dan lain-lain. Minyak yang digunakan oleh rakyat Malaysia bukanlah minyak yang digali di negara ini, sebaliknya merupakan minyak murah yang dibeli daripada negara Timur Tengah. Minyak dari Malaysia lebih mahal dan berkualiti. Tak ada sebab kenapa harga minyak di negara ini perlu dinaikkan kerana keuntungan yang diperoleh berlipat kali ganda.


Begitu juga dengan cukai GST. Bermacam-macam jenis cukai dalam negara ini yang sudah lama membebankan rakyat, ditambah pula dengan cukai jenis baru. Ke mana menghilang hasil-hasil dalam negara ini sehingga rakyat menanggung beban? UMNO wajib dihapuskan, begitu juga dengan mana-mana pihak yang berangan-angan nak bersama-sama dengan UMNO!


Ya Allah, turunkanlah laknatMu terhadap UMNO. Jika benar-benar terbukti bahawa mereka sedikitpun tidak mendatangkan faedah kepada rakyat jelata dan juga agama Islam, hapuskanlah mereka Ya Allah, Tuhan Yang Maha Agung, Wahai Raja Segala Raja, sesungguhnya UMNO telah melakukan kezaliman, telah mendatangkan kemurkaanMu ya Allah. Kerahkanlah anjing-anjingMu untuk membaham mereka semua, ya Allah. Hanya padaMu tempat ku memohon pertolongan. Amin ya Rabbal 'alamiin.

0 comments: