Tuesday, March 2, 2010

Pemimpin PAS Tak Ada Yang Nak Lompat Ke?

TOLONG HALAU SPESIS INI KELUAR DARI PAS. PENYOKONG SUDAH MELENTING



Saya tersangat yakin bahawa pasti ada orang-orang PAS yang "lega" kerana PKR buat hal lagi. Selama ini asyik PAS je yang kena hentam. Sekarang tiba giliran PKR. Mereka mahu buktikan dan berlagak bahawa PAS merupakan parti yang paling bersih dan suci, dan juga "lebih Islam dari yang lain". Hahaha...


Excited lah sangat yang wakil rakyat PAS tak pernah lompat parti. Tapi yang masalahnya kalau dua-tiga kerat yang berkeras nak duduk dalam parti tapi asyik timbulkan masalah. Sekurang-kurangnya dalam PKR kita dah boleh nampak siapa yang berjuang kerana ikhlas dan siapa pula yang berjuang kerana nak dapatkan habuan. Tapi dalam PAS? Ada tapi mereka lebih suka menjadi musuh dalam selimut dan merasakan perbuatan mereka itu tidak salah dan untuk kebaikan semua.


Selagi masih ada pemimpin PAS yang nak berdakap dengan UMNO, yang masih fikirkan kepentingan orang Melayu, selagi itulah PAS menjadi terbeban. UMNO yang kurangkan peruntukan untuk pembelajaran anak-anak Melayu di IPT, swastakan hospital - ada lagi pemimpin PAS yang nak bekerjasama dengan mereka. Tak tahulah nak kata apa. Bodoh ke bangang, ataupun sialan..

5 comments:

Anonymous said...

cantik gambar, bro. hehehe....

Anonymous said...

pas bukan nya ugama klu lu tak suka tunggu la muktamar kalau geng specis lu kalah & msh tak puas hati lg keluar je dr pas..buat parti hampas..hahahah..

bodohnya pas reform simple camtu pon x leh pkir hanya tau nak pecahkn jemaah je... tak bole sabar langsung ..camni nak perintah m'sia eehhmmm...walau kulit nampak cantik isinyanya busuk....

Reformis Jalanan said...

Lu lagi bodoh. Bodoh bertingkat-tingkat. Tengok saja ayat lu,


"pas bukan nya ugama klu lu tak suka tunggu la muktamar kalau geng specis lu kalah & msh tak puas hati lg keluar je dr pas..buat parti hampas..hahahah.."

keluar dari PAS? Bila masa aku jadi ahli PAS? Aku gunakan hak aku sebagai warganegara yang ada peruntukan di dalam Perlembagaan Perkara 10.

Ini negara mengamalkan demokrasi. PAS masuk demokrasi. Kalau PAS tak boleh terima kebebasan bersuara, elok tak payah masuk pilihanraya.

Anonymous said...

Salam,

Saya adalah blogger Sosialis Hijau. Saya mohon pada tuan untuk keluarkan link saya dari blog tuan kerana blog saya telah di ceroboh. Bukan saya yang menulis blog bermula pada 22/3/10. Saya mohon sangat2 jasa baik tuan keluarkan blog saya dengan segera.

Sila hubungi saya di 019-4342479 untuk apa2 pertanyaan.

Terima kasih

Reformis Jalanan said...

@Sosialis Hijau

Salam. Gua tak faham, bro. Blog lu kena ceroboh and lu still guna ID lama? Sudah tak ada blog lain? Dan lagi satu, ini baru 2/3/2010 bro. 22hb lambat lagi. Atau lu ni datang dari masa hadapan untuk publishkan komen dalam blog ni? Kah kah kah


Jgn marah bro. Gua tanya saja. Hehe. Apapun permintaan lu itu akan ku pertimbangkan. TQ.