Thursday, March 18, 2010

Zahrain Oh Zahrain

INI BUKAN ZAHRAIN, INI YANG BERHORMAT MR. WILD-WILD BOAR FROM PEARL ISLAND

Kita dapat lihat bahawa sesungguhnya orang UMNO dan manusia yang mempunyai bekas-bekas dan tanda UMNO memang tidak boleh dipercayai. Menolong mereka ibarat seperti melepaskan anjing yang tersepit. Belum ada pangkat dan gelaran masih lagi boleh bersama dengan barisan pembangkang. Tapi bila dah ada title Dato' Seri, lepas tu tak dapat habuan, mulalah bertindak seperti orang gila meroyan dan menyerang membabi buta walaupun terhadap kawan baiknya sendiri.


Semalam Zahrain buat gila dalam parlimen. Macam-macam perkara yang didedahkan tentang kepincangan PKR dan DAP selama 2 tahun serta menyerang Anwar Ibrahim. Tapi kenapa baru lepas 2 tahun baru berani cakap? Inilah dasar perangai lahanat puak-puak UMNO. Duduk dalam senyap menikus, bila keluar mula berlagak seperti singa. Ok la jugak, ini satu pukulan tepat kena atas kepala Anwar, percaya sangat kat kawan-kawan bekas UMNO. Lepas tu jadi liabiliti kepada Pakatan Rakyat. Padan muka. Padahal hubungan Anwar-Zahrain memang sangat rapat sejak dari dalam UMNO lagi.


Anwar mesti kecewa sangat lalu bertindak keluar dari Dewan Rakyat walaupun si Zahrain masih lagi belum menamatkan perbahasannya.

0 comments: