Monday, March 29, 2010

Calon Parlimen Hulu Selangor


Nama yang disebut-sebut ialah Ketua Angkatan Muda PKR Shamsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Cabang Kelan Jaya Syed Shahir Syed Mohamud yang juga Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), Ketua Cabang Sabak Bernam Badrul Amin, peguam dan akitivis N. Surendran dan anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Datuk Zaid Ibrahim. - The Malaysian Insider


Saya setuju sangatlah kalau Ustaz Badrul Amin menjadi calon di Parlimen Hulu Selangor. Beliau lebih sinonim di Semenanjung khususnya Selangor walaupun berasal daripada Sabah. Pada PRU lepas, beliau bertanding di Parlimen Sabak Bernam dan DUN Kuang, tapi kalah kedua-duanya.


Sangat sesuai jika meletakkan seorang Ustaz sebagai calon walaupun harapan untuk Pakatan Rakyat mempertahankan kerusi itu dilihat tipis memandangkan ketiga-tiga DUN dibawah Parlimen Hulu Selangor semuanya dimenangi oleh BN pada PRU lalu. Undi protes dari orang-orang UMNO pada calon MIC dulu kot?


Ini adalah ulang tahun Pilihanraya Kecil peringkat Parlimen. Tahun lepas di Bukit Gantang. Masa itu fenomena Pakatan Rakyat masih lagi kuat. Sekarang belum tentu lagi, lihat macam mana pengundi di sana membuat penilaian selepas 2 tahun.

0 comments: