Sunday, November 22, 2009

Husam Lebih Layak Di Parlimen


Bagi saya Husam Musa memang tidak sesuai di DUN Kelantan. Ramai yang layak dan mampu membantu Tok Guru Nik Aziz, bukan beliau seorang saja. Bintang Husam Musa lebih menyinar dan menyerlah ketika beliau di dalam Dewan Rakyat.


Beliau menjadi Ahli Parlimen Kubang Kerian pada penggal 1999-2004, sebelum berpindah ke peringkat DUN pada PRU-11. Saya sangat suka mendengar isu yang dibangkitkan oleh Husam sewaktu berada di Dewan Rakyat dahulu. Sungguh bernas dan berfakta. Ramai ahli dewan rakyat yang diam dan khusyuk mendengar apa yang dibentangkan oleh Husam. Saya paling suka ketika Husam membangkitkan isu tentang RTM yang tidak mendapat sambutan pada tahun 2002.


Sekarang Husam seolah-olah tersepit apabila berada di Kelantan. Banyak juga tuduhan-tuduhan yang dilemparkan kepada beliau sama ada sahih atau tidak. Mungkin juga sebab kelemahan beliau sendiri dalam mengendalikan sesuatu isu. Oleh itu, orang yang berkebolehan dan bekerja keras seperti Husam patut dihantar semula ke Dewan Rakyat. Memang itu tempat yang sesuai.


p/s : Apabila jumpa Husam dan Kickdefella, jangan lupa ketuk kepala MSO dulu.

0 comments: