Tuesday, November 24, 2009

Ha Ha Ha,, Namewee


Namewee (Wee Meng Chee) memang seorang yang kontroversi. Saya baru saja menonton videonya pasal TNB itu. Dan saya yakin ramai yang tidak setuju dengan sikap dia dengan TNB. Saya tengok video itu dengan perasaan yang lucu. Lucu tengok sikap dia yang marah-marah kepada pegawai TNB. Saya langsung tidak rasa sakit hati apa yang dia lakukan. Mungkin dia tidak faham apa yang dijelaskan oleh pegawai TNB mengenai Breakdown memandangkan Bahasa Melayu dia pun agak kureng.



Satu saja sikapnya yang saya tak setuju ialah dengan komennya mengenai azan melalui satu lagi lagu ciptaannya, "Negarakuku". Orang seperti dia ini patut lebih kerap bergaul dengan orang Islam. Tapi, bagi saya Namewee ini seorang yang kreatif. Ada caranya yang tersendiri untuk menyatakan ketidakpuasan hati. Saya sangat-sangat setuju dengan apa yang dikatakannya kepada polis dan kakitangan kerajaan di dalam "Negarakuku". Memang patut. Saya menonton video mengenai TNB itu tadi dalam keadaan ketawa. Memang lucu.


Kadang-kadang sikap pegawai di mana-mana kaunter perkhidmatan memang menyakitkan hati. Ada yang buat kerja sambil lewa. Bersikap acuh tak acuh. Mudah marah. Tak mesra pelanggan. Semua itu Melayu. Memang memalukan. Dan Namewee patut ciptakan lagu lain khas untuk BN ke, Najib ke, ataupun UMNO. Baik jadi jentera media DAP/PR la...


TNB = Tiu Nia Bu... kahkahkah.....

3 comments:

Anonymous said...

yeee yeee sokong namewee tu...sokong cina tu ... cina yg paling racist tu kau sokong laa... jom hina² bangsa dan agama sendiri...

sokong DAP / PKR sokong² ... kau orang PAS kan ??? tau x program DAP/PKR nak takluk pantai timur & utara ... x caye ? tgk projek pembangunan rumah kos tinggi yang akan dorang cadangkan nnt...sape yg beli ??? kita sesama kita semua nak berpecah belah... bunuh membunuh...

dorang dah dpt temasek...penang... berapa ramai jarum sosialis anwar dah masukkan dalam PAS ??? akan datang tgk laaa.. PAS akan jd "permainan" anwar jee...

sape sosialis ? PAP/DAP/PKR ..geng Hishamudin Rais...

malas nak taip panjang2 lg... kau xkan faham ape aku merapu ni pun...kekekeke

Anonymous said...

blog lancau!

Anonymous said...

penulis takde tauliah...
bdak2 baru nak besar...dia agungkan demokrasi..
kesian btul aq tgk..
byk guna kata2 kesat..kata tak mau org pandang serong kat islam..cakap tak serupa bikin la...kutuk org ni radikal la..semua radikal dia sorang jew btul..
munafik!!
munafik lebih hina dari kafir..