Tuesday, June 1, 2010

Salute Kepada Bani Israel Zionis

Bangsa yang dilaknat di dalam al-Quran



Tragedi serangan komando-komando Israel ke atas kapal-kapal yang memuatkan aktivis-aktivis kemanusiaan ke Palestin yang tidak bersenjata memang patut kita perangi. Dan sebenarnya bentuk-bentuk bantahan kita tidak hanya terbatas sekadar menyumpah seranah, memaki hamun, mengadakan demonstrasi, menghantar memorandum, forum, dan sebagainya, tapi hendaklah lebih daripada itu. Lebih daripada itu? Selain daripada tindakan-tindakan di atas, apakah kita masih punya jalan lain untuk "mengajar" golongan Bani Israel yang Zionis itu?


Jawapannya, ya memang ada. Dan tindakan yang selayaknya kepada mereka ialah melalui operasi ketenteraan. Nyawa dibalas dengan nyawa. Darah dibalas dengan darah. Adilkah buat kita khususnya umat Islam, mereka membantai umat Islam tapi hanya sebilangan saja negara-negara Islam yang bersuara. Tetapi apabila timbulnya "kekecohan" dan "huru-hara" yang ditimbulkan oleh orang Islam terhadap orang kafir, maka serta merta Israel dan sekutu-sekutunya melenting. Samalah juga dengan Israel dan Amerika mempunyai senjata nuklear, tapi pada masa yang sama mahu menyekat Iran daripada memiliki senjata tersebut.


Apakah Umat Islam Mampu Berperang?


Lihatlah mana-mana negara umat Islam. Kesemuanya lembik. Iran sehingga sekarang masih lagi berdiam diri dan hanya sekadar mengeluarkan kenyataan-kenyataan keras terhadap Israel. Turki? Boleh dimaafkan kerana mereka mempunyai kekangan daripada pihak tentera yang berfahaman sekular. Malaysia? Haha jangan buat lawak. Perbuatan menghantar memorandum serta mendesak pihak Tentera Malaysia menghantar tentera untuk melawan Yahudi Israel bukanlah satu perbuatan yang cerdik. Mengapa? Kerana lihat saja kelengkapan peperangan yang dimiliki Malaysia. Semuanya dibeli daripada negara-negara yang mempunyai hubungan dengan Israel. Dengan Eurocopternya, kapal selamnya, jetnya, dan senjata-senjata lain.

p/s : Perbuatan menghantar memorandum pada pihak tentera Malaysia pernah dibuat oleh Hizbut Tahrir Malaysia


Maka dengan itu, mudah bagi pihak musuh mengesan kekuatan serta kelemahan kita, kerana bekalan senjata kita bergantung kepada negara Barat. Kita tidak mampu membuat senjata sendiri yang gagal difahami oleh pihak musuh, sebagaimana Amerika gagal memahami dan mengetahui kekuatan serta kelemahan Iran, kerana Iran membuat senjata mereka sendiri. Kerana itulah sampai hari ini Amerika tidak serang Iran.



Salut kepada Bani Israel yang Zionis kerana kecerdikan mereka



Umat Islam gagal mencontohi kecerdikan Bani Israel/orang Yahudi. Saya cukup teruja dengan kecerdikan kaum ini. Lihatlah, ekonomi dunia mereka kuasai. Produk-produk mereka terkenal dan umat Islam menjadi pengguna tetap produk keluaran bangsa mereka. Salah satu sebabnya, orang Yahudi sejak dari belum lahir dididik oleh ibu bapanya untuk menjadi seorang yang cekap. Sila rujuk pada entri ini [link]. Link yang diberi ini menunjukkan salah satu bukti mengapa kaum Yahudi begitu pandai.


Bani Israel, jumlahnya sikit saja. Tapi mampu menguasai dunia. Mampu membuatkan Amerika melutut kepada negara haram Israel. Boleh menjadikan pemerintah negara Islam seperti Arab Saudi, Jordan, dan Mesir sebagai anjing mereka. Lihat bagaimana Yahudi boleh mempengaruhi Amerika supaya memujuk King Husein dari Jordan membuat perjanjian damai dengan Israel. Lihat juga macam mana Israel berjaya membangsatkan Hosni Mubarak dengan menutup pintu sempadan Gaza-Mesir. Kecerdikan mereka patut disalute.


Idea pembentukan negara Israel


Inilah gerakan dan kecerdikan yang paling agung buat bani Israel. Tanpa kenal putus asa dan penat lelah, dengan jumlah yang sedikit mereka berjaya membina negara mereka dengan berbekalkan kecerdikan dan kecekapan mereka dengan mengumpul kekayaan, mencari maklumat, proses pembentukan Israel pada 1948 berjaya. Dan orang yang bertanggungjawab meniup semangat pembentukan negara Israel ialah Theodor Herzl.


Asalnya, Theodor Herzl hanyalah seorang wartawan dan editor sastera serta penulis drama komedi. Tapi dia berjaya mempengaruhi serta menyatukan orang Yahudi untuk membentuk negara Israel dan usahanya memakan masa berpuluh tahun. Dengan kekayaan yang dimiliki yang dihimpun tanpa penat lelah, dia cuba menyogok Sultan Abdul Hamid II (Khalifah terakhir Othmaniyah) dengan wang beratus juta pound sterling untuk membeli Palestin. Walaupun gagal, tapi dengan kekayaan itu, dia melobi Amerika, British dan Perancis supaya campurtangan. Maka terlepaslah wilayah Palestin kepada golongan Zionis ini.


Dengan terjayanya rancangan itu, usaha-usaha Theodor akhirnya membuahkan hasil. Bukan sekadar berjaya membentuk negara Yahudi, tetapi berjaya membuatkan negara kecil itu menjadi begitu berkuasa di dunia ini sehingga mampu menimbulkan kegerunan dan rasa takut umat Islam yang begitu ramai terhadap bangsa Yahudi yang begitu sedikit.


Pengajaran


Dengan cerita di atas, umat Islam sepatutnya melakukan gerakan yang sama seperti yang dilakukan oleh Yahudi-Yahudi yang mahu mengasaskan negara Israel. Sepatutnya umat Islam memulakan kerja-kerja ini dari dahulu lagi. Tapi tidak boleh kerana umat Islam sendiri meninggalkan ajaran Islam, tidak berpegang teguh seperti mana Bani Israel berpegang teguh pada Taurat dan Talmud. Bani Israel ini berjuang ratusan tahun atas dasar agama. Sebab itu mereka berjaya.


Lagipun, golongan Yahudi ini mengikut sunnah Rasulullah SAW dalam menjaga perihal pemakanan dan menjadi cerdik. Lihat cara dan gaya pemakanan kaum Yahudi yang begitu berbeza dengan umat Islam. Mereka menjaganya dengan teliti dan menurunkan pada anak mereka sebelum lahir lagi. Mereka (Yahudi) ini, dalam kehidupan mereka mengikuti ajaran-ajaran yang mirip dengan ajaran yang dibawa oleh Nabi Muhammad, tapi hanya sebahagian-sebahagian. Benarlah kata Tuhan, bahawa mereka ini mengikuti agama separuh, kemudian meninggalkan separuh yang lain.


Umat Islam, bila lagi? Sampai bila mampu berdemonstrasi saja tanpa ada satu pun usaha membina kekuatan dan perpaduan Islam seluruh dunia? Iran dan Turki, dua buah negara ini telah mengeluarkan kenyataan keras. Malaysia? Mana dia pemimpin negara Malaysia yang bergelar Islam ini? Mana perginya kenyataan serta tindakan mereka kerana konvoi tersebut turut memuatkan beberapa rakyat Malaysia? Kalau keluarpun hanya setakat yang lunak-lunak saja. Adakah ini kerana mereka masih dibawah pengaruh APCO Worldwide? Mungkin. Umat Islam sudah kalah dengan bangsa yang sedikit ini.



Semoga semua yang masih hidup terselamat dan pulang ke negara masing-masing. Yang terkorban mudah-mudahan mendapat rahmat Allah.

1 comments:

ali said...

Good article bro!