Friday, August 21, 2009

Rasuah Pengundi

Tengok warna duit pun dah tahu....






Taktik yang selalu digunakan oleh UMNO untuk membodohkan orang Melayu dan mengumpan mereka untuk mengundi calon UMNO. Malangnya penduduk yang dapat 3 keping not RM 100 di dalam sampul surat putih itu mendapati ianya duit palsu, kertas rasa lain, dan nombor siri sama. :))


Kalau UMNO beri duit, ambil jangan tak ambil. Tapi ingat, kalau mengundi, tetap undi bulan. Dia beri kain, kita pakai. Beri gula, kita bancuh air (tapi sekarang musim tiada gula), beri duit, ambil dan simpan. Tapi jangan sesekali beri undi kepada calon mereka. Anwar Ibrahim selalu ajar, kalau UMNO suruh pasang bendera BN, pasanglah satu, tapi lepas itu pasanglah banyak-banyak bendera PAS & PKR di sekeliling. Ataupun gantung bendera BN di paras rendah, tapi gantung bendera PAS & PKR lebih tinggi.


Janganlah mudah terhutang budi kalau dapat duit seciput. Ingat lah puak-puak nilah yang menyebabkan orang Melayu jadi lemah dan bodoh, Islam semakin tersisih. Nak tahu senarai pengkhianatan UMNO terhadap orang Melayu yang dibentangkan oleh Kamarudin Jaffar, klik sini.

0 comments: