Sunday, August 23, 2009

ADUN PKR Buat Hal Lagi...



Salam Ramadhan,


Baru masuk hari kedua umat Islam berpuasa, pagi tadi ADUN Lunas Mohd Radhi Salleh (kiri) mengumumkan keluar PKR dan menjadi ADUN Bebas melalui sidang media di Hotel Legend, Kuala Lumpur, 11.30 pagi tadi. Beliau yang juga exco pelancongan tidak pula lepaskan jawatannya. Alasannya, sudah hilang keyakinan terhadap pimpinan parti. Begitu juga dengan Pemangku Ketua PKR Bahagian Padang Serai, yang bertindak keluar parti dan membubarkan bahagian itu.


Hanya tinggal 2 hari lagi untuk pembuangan undi di Permatang Pasir. Malam nanti memang riuhlah berita di media kerajaan. Memang bermasalah betul. ADUN Lunas ni bermasalah ke? Teringat dengan peristiwa ADUN-ADUN lompat parti jadi Bebas di Perak dulu. Berbagai ancaman terhadap Pakatan Rakyat bermula dari Perak, kemudian Selangor, dan kini di Kedah. Tapi jika kita amati sebab yang dikatakan oleh ADUN Lunas tersebut, yang menjadi ahli sejak 1999 lagi ialah : " PKR sudah lari dari perjuangan dan telah lama bersabar dengan karenah PKR…hari ini saya merasa lapang dada dan ringan kepala setelah umum keluar PKR. Beban ini telah terpendam lama dalam diri saya. Mereka sudah tidak peduli kepada perjuangan asal PKR"



Betul ke?



p/s : ADUN PKR Pelabuhan Klang di Selangor apa cerita? Menteri Besar dah suruh letak jawatan kalau dah tak mampu kerja lagi...

0 comments: