Monday, August 10, 2009

Gambar Lagi : Melayu Memang Bullshit

Suatu ketika dulu, ketika masyarakat India menaikkan gambar besar Pak Syeikh seperti di atas, riuh rendah suara-suara Melayu yang berlagak alim dan warak yang mengatakan itu adalah berhala. Bekas Mufti Perlis yang haprak pun tumpang semangkuk. Pak Syeikh dihentam habis-habisan.



Ini apa cerita? "Berhala" PM 1 Malaysia, siap duduk berdekatan lagi dengan Lord Murugan di Batu Caves. Mana perginya suara-suara Melayu yang kononnya warak itu?


p/s : Adakah ini salah satu bentuk "pemujaan" masyarakat India terhadap tokoh-tokoh tertentu?
Masa UMNO perintah negeri dulu, tak sibuk-sibuk pun nak demonstrasi bila kerajaan negeri yang ditadbir oleh UMNO meluluskan lesen arak dan judi. Siap bina kilang arak besar-besaran lagi di Shah Alam. UMNO memang sudah tersepit, buat-buat warak kata orang halalkan arak. Cermin diri dulu, bullshit.


p/s : Semuanya melayu yang tunggu panggilan dari kubur. Rambut sudah memutih, tapi masih lagi sanggup jadi barua UMNO.



Nak Hudud? Lepas itu nak suruh kekal ISA? Nak buat perkara yang disuruh oleh Allah, tapi pada masa yang sama nak kekalkan akta yang haram dan berdosa. Ini lagi satu golongan melayu yang bullshit. Retorik! UMNO bila lemah mulalah buat-buat warak. Sungguh kesian melayu-melayu di atas. Mereka lupa pemimpin merekalah yang kuat menentang hudud.


Datuk Seri Samy Vellu pernah berkata, ""Apa, Quran boleh bikin lebuhraya ka?" (Majalah Detik keluaran 15 Oktober 1999 mukasurat 11.


Kalau nak makan sup tangan, pergilah ke Kelantan - ingat lagi siapa yang kata?


Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Datuk Seri Najib Tun Razak pada 20hb April 1983 kepada para wartawan.


Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan




Ini apa cerita? Nak malukan orang Islam ke? Tak pandai nak coverline.



p/s : Jangan sesekali percaya kepada UMNO. Orang mukmin tidak akan dipatuk di dalam lubang yang sama.

0 comments: