Thursday, June 3, 2010

Adakah Mangkok Ini Tali Barut Yahudi Zionis?


JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN ESOK - mstar online


KUALA LUMPUR: Orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyertai demonstrasi yang dijangka diadakan di beberapa tempat di sini selepas solat Jumaat esok bagi membantah serangan Israel atas kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Wira Muhammad Sabtu Osman berkata polis telah menerima maklumat mengenai perhimpunan akan diadakan oleh pertubuhan tertentu, ahli politik dan badan bukan kerajaan.

Pihak polis tidak menerima sebarang pemohonan untuk mengadakan perhimpunan dan menyifatkannya sebagai perhimpunan haram, katanya dalam satu kenyataan.

"Perhimpunan ini juga dikhuatiri akan membahayakan keselamatan awam dan mendatangkan unsur keganasan," katanya.

Pergerakan Pemuda Umno dijangka akan mengadakan perhimpunan bagi mengutuk serangan berdarah tentera Israel itu di Masjid Negara selepas solat Jumaat manakala pergerakan Pemuda PAS mengadakan perhimpunan di Masjid Jamek Kampung Baru dan berarak ke Kedutaan Amerika Syarikat.


Pembaca semua nilailah sendiri kata-kata mangkok ini. Tengok pada rupanya, saya pasti dia seorang Melayu yang beragama Islam. Demonstrasi besok adalah demonstrasi anti Zionisme. Tak ada kena mengena dengan kerajaan Malaysia, bahkan tak menjejaskan pun kuasa Najib Razak. Atau mungkinkah ejen-ejen Mossad Israel di dalam PDRM atau wakil APCO yang menyuruh mangkok ini mengeluarkan kenyataan di atas?


Ini negara demokrasi ke atau negara apa. Demokrasi kepala bana apa macam ni. Perhimpunan adalah salah satu prinsip asas yang terkandung dalam sistem demokrasi. Mangkok ini sudah jadi tali barut Yahudikah? Apa yang pasti, kenyataannya itu telah memalukan umat Islam. Mungkin nama mangkok ini patut disebut dalam bacaan Qunut Nazilah!

4 comments:

Dr. Abdul Wahab Arbain said...

Salam RJ,
Perhimpunan besok adalah HARAM, kecuali dapat logo HALAL JAKIM?

Admin said...

@Dr. Abdul Wahab Arbain

Ataupun ia menjadi HALAL jika mendapat fatwa daripada mufta Harus sana-sini?


cheers

ISA said...

Bukannya "Adakah" lagi bro...

Memang kompom tali barut yahudi nih... selagi mengikut telunjuk umno bangsat tu...

Admin said...

@Isa

Gua rasa bukan ikut telunjuk UMNO bangsat la..Dalam negara ini APCO yang berkuasa sebenarnya. Mungkin ikut telunjuk APCO kut..