Saturday, September 5, 2009

Hishamuddin Sebenarnya Lembu!

Sudah terang lagi bersuluh bahawa sesungguhnya yang melakukan demonstrasi kepala lembu di hadapan bangunan SUK Selangor adalah puak-puak UMNO yang perkauman dan tak tahu hormat agama lain. Dikenalpasti wajah-wajah yang ada sama ada di dalam video atau gambar adalah gambar ahli Pemuda UMNO, orang yang memijak kepala lembu, bersongkok, dan berbaju melayu putih itu adalah Ketua Penaja UMNO cawangan Seksyen 32 (saya dah lupa namanya, tapi nama ayahnya ialah Md. Zin).


Dan jika para penjenguk lihat posting gambar di bawah (tajuk Melayu (UMNO) Bodoh Demonstrasi), gambar yang ditulis dengan "buruknya muka orang yang pakai songkok itu" rupa-rupanya adalah orang yang sama dalam pertubuhan MAGARAN (pertubuhan Pro-ISA). Sudah sah demonstrasi itu didalangi oleh puak-puak UMNO. Begitu senang mereka demonstrasi tanpa ada gangguan dari pihak polis, tanpa ada ancaman dari Menteri Dalam Negeri. Sebab? Mereka itu UMNO!


Hishamuddin nampaknya sudah menyalahgunakan kuasanya selaku Menteri Dalam Negeri dengan memberi perlindungan kepala puak-puak yang menimbulkan provokasi dan sensitiviti agama. Senang betul orang yang buat demonstrasi itu boleh pergi ke Putrajaya untuk berjumpa dengan Hishamuddin. Begitu mudah. Sedangkan sewaktu dulu, Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) mahu adakan rundingan, perjumpaan dengan Hishamuddin (ketika itu Menteri Pelajaran) pun payah. Selalu tak ada. Begitu juga dengan Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) yang mahu berjumpa dengan Hishamuddin, teramat payah.


Bila demonstrasi anti ISA diadakan, barulah muncul muka si pondan ini di kaca televisyen, mengutuk para demonstran. Polis juga digunakan untuk mengasari mereka yang tidak berdosa. Cuba bayangkan kalau para demonstran itu adalah dari kalangan orang-orang PAS, PKR mahupun DAP. Pasti akan melalaklah Hishamuddin, polis pasti akan bertindak sepantas yang mungkin untuk menangkap orang yang terlibat dalam demonstrasi itu. Kerana apa? Kerana para demonstran itu terdiri dari golongan pembangkang.


Cuba diingat balik tentang tragedi berdarah di Batu Burok Kuala Terengganu pada 2 tahun lepas. Muka-muka yang terlibat dan tidak terlibat dengan himpunan malam itu disiarkan di akhbar. Banyak tangkapan dibuat. Rasa-rasanya tindakan yang sama dilakukan oleh Menteri Dalam Negeri dan Polis apabila yang membuat demonstrasi itu ialah dari kalangan pembangkang.


Oleh itu, Hishamuddinlah sepatutnya disamakan dengan lembu. Bahkan lembu pun lebih baik dari Hishamuddin, kerana dengan lembu kita boleh menikmati dagingnya, sup ekor, susu, dan lain-lain. Tapi apa yang ada pada Hishamuddin? Teloq yang kecut! pondan.


Nota : Hishamuddin sudah mewarisi perangai jahat datuk dan ayahnya dulu. Sifat busuk hati yang sangat mendalam.

0 comments: