Friday, May 28, 2010

Nak Muntah Tengok Mat Ezam Punya Blog


Blog Senatak Mat Ezam [link]


Jika dulu, Ezam mengatakan golongan yang berpangkat di Malaysia terutamanya menteri-menteri dan ketua-ketua polis melacurkan jawatan mereka kepada taukeh-taukeh dadah untuk mendapat habuan, dan hari ini saya pula mengatakan bahawa Mat Ezam pun melacurkan diri kepada UMNO demi mendapat tempat dan kedudukan (dengar cerita rumah you sedang direnovate?)


Tadi secara tidak sengaja terjumpa blog Mat Ezam di blogspot. Sebelum ini website beliau ialah http://ezam.my. Tiba-tiba berasa meluat dan nak muntah apabila Ezam meletakkan slogan "Rasuah Musuh No.1 Negara" beserta terjemahan ayat al-Qur'an dan juga Hadis Riwayat Imam Tirmidhi berkaitan dengan harta (dalil yang dia selalu keluarkan apabila ceramah). Kalau betullah Ezam ini masih komited memerangi rasuah, dia tidak akan join UMNO sebaliknya akan menjadi non-partisan.


Saya mungkin tidak berasa benci dan tidak akan menyerang serta mengutuk Ezam jika dia berdiam diri di walaupun sudah menyeberang ke UMNO. Ini disebabkan rasa berterima kasih kepada beliau (baca Kisah Tentang Seorang Ezam). Tapi disebabkan dia yang masih gila meroyan kerana marahkan Anwar dan menyerang pimpinan-pimpinan parti pembangkang, saya berubah menjadi pembenci beliau.


Saya yakin dan sangat percaya bahawa Ezam langsung tidak ikhlas memperjuangkan rasuah, kalau ikhlas dia tidak akan berada di dalam UMNO. Ceh! Kononnya tinggalkan Anwar sebagai prinsip sebagai seorang Islam. Woit! UMNO luluskan judi, mana dia prinsip Islam engkau tu?

0 comments: