Sunday, December 13, 2009

Nakhaei Ahmad Ditimpa Penyakit Gila Babi



Cerita ini seputar daripada Wacana Perdana "Islam Di Malaysia. Realiti & Harapan" yang diadakan di KTC, Kelantan. Panelisnya adalah Ustaz Nik Amar, Dr. Asri, Nakhaei Ahmad (tidak layak digelar Ustaz), dan Affandi Yusoff, Dr. Agus sebagai moderator. Saya tak datang, tapi sekadar mengutip cerita dari blog Perisik Rakyat (mohon keizinan Topeng Perak).


Ketika ditanya oleh Dr. Agus, apakah perbedaan pengalaman semasa dalam PAS dan UMNO? Nakhaei menjawab, PAS mengamalkan dasar Islam Sekular manakala UMNO amalkan Islam yang sebenar. Ha ha ha kucing pun boleh tergelak kalau dengar kenyataan macam ni. Nak membodek ke apa? Kesian kat dia ni, dulu masuk UMNO dengan harapan dapatlah jawatan Timbalan Menteri, tapi habuk pun tarak.


Nakhaei ni dulu masa dalam PAS kopiah selalu pakai. Sekarang ni kopiah entah ke mana. Inilah salah satu contoh, tak semestinya orang yang mempunyai pengetahuan agama yang luas seperti Nakahei ini mengikuti jalan yang betul. Dulu beria-ria sangat kata UMNO ini kafir. Dialah salah seorang pemimpin PAS (Naib Presiden) yang kuat mengkafirkan UMNO. Last-last dengan dia sekali masuk "kafir" masa tahun 1989.


Kalau ikut cerita dari blog Ustaz Ahmad Awang, Nakhaei ini pengecut juga. Sanggup tinggalkan anak bini berbulan-bulan ke luar negara kerana diburu oleh kerajaan dalam Operasi Lalang 1987. Apa jenis manusia dia ni? Kononnya dengan masuk UMNO agama Islam boleh berkembang. Sekarang lihatlah, dah hampir 20 tahun kau masuk UMNO, Islam di negara ini macam mana??? Padan muka kena tipu hidup-hidup oleh Mahathir yang disangkakan nak laksanakan Islam dengan penerapan nilai-nilai Islam.

1 comments:

Anonymous said...

pakai kopiah tak semestinya islam.....