Monday, February 23, 2009

UMNO parti tak sedar diri...!

La ni kecoh satu dunia pasal gambar bogel Elizabeth Wong, Exco kerajaan negeri Selangor dan jugak ADUN Bukit Lanjan. Bukannya dia bogel bergambar dalam majalah Playboy. Ada orang masuk kat rumah dia, ambik gambar dia sedang tido dalam keadaan hampir bogel. Arakian melalaklah seorang anak Jawa yang dahulunya hitam, bertukar macam Michael Jackson jadi putih. Katanya banyak makan tempe..




Dia kata si Eli ni patut letak jawatan kerana ianya melibatkan soal moral. Deiiiiiiii chit poooodahhh nak cakap pasal moral. Yang dia dulu masa jadi MB, dah tau kes bekas MP Gombak ada skandal ngan senator, bini orang, apa pasal lu diam saja ha? @#$!^%$#. Inilah parti UMNO. Mengata orang dia yang lebih.





Lagi 1 cerita, maka bertambahlah satu lagi komponen UMNO/Barisan Nasional (BN) iaitu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kecohla satu Selangor sebab si Khalid kononnya menggunakan duit rakyat untuk beli lembu korban. Melalaklah lagi si Toyol. Pengerusi SPRM plak kata dah punya bukti yang cukup untuk mendakwa Khalid. Ehhh macam dia ni dah jadi alat boneka UBN. Sekarang ni sudah tercalarlah maruah sang pengerusi SPRM ni bila anak dia yang umor 25 tahun kena tangkap kat Australia sebab bawak masuk bahan porno kanak-kanak. Huhuhuhu.... Apakah mereka (Toyol dan SPRM) sudah lupa akan skandal Zahrah Kechik (bini Toyol) larikan $9 Juta duit Balkis? Kenapa sampai sekarang tak ada tindakan pun?




Lagi-lagi cerita, isu negeri Perak. Ramailah yang kecam si Speaker DUN, V. Sivakumar menghina Sultan Perak dengan menggantung MB haram Zambry beserta Exconya daripada menghadiri sidang DUN selama beberapa belas bulan. Melalaklah balaci-balaci dalam MyKmu.net mengatakan jika hal ini berlaku pada zaman dahulu, V. Sivakumar sepatutnya dibunuh. Aduh....



Juga tak habis-habis kisah Ir. Nizar menderhaka kepada sultan Perak. Sembah derhaka tu bahasa istana, yang membawa maksud tidak setuju. Tapi tengoklah puak-puak ni memutarbelitkan cerita. Lagi-lagi kisah penderhakaan pemimpin PR Perak derhaka pada Sultan Perak.




Ingatkah kalian Bekas Menteri Besar Perak, Ghazali Jawi juga boleh dikatakan derhaka sebab tak mau letak jawatan MB walaupun disuruh oleh Sultan? Ghazali Jawi ni ayah kepada bekas MB Tajol Rosli. Lupa lagi ke UMNOlah yang menghapuskan kuasa Raja-Raja Melayu? Adakah masih segar dalam ingatan masa Perhimpunan Agung UMNO 1991, disaksikan Sultan dikutuk secara terbuka? Parti mana yang buat tu? Kenapa tak dikatakan derhaka? Siapa yang menabalkan sultan baru di Kelantan suatu masa dulu? Parti mana yang buat demonstrasi kat depan Istana Kelantan?




Masihkah kalian ingat, khususnya orang Selangor, siapa ya yang melarikan anak Sultan Selangor, pastu nikah kat Siam?




Masih ada lagikah yang ingat siapa yang kata natang(binatang) kepada Sultan Mizan kerana tak mau Idris Jusoh sebagai MB Terengganu?





Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.


Memang parti tak sedar diri.....

18 comments:

Prof. Era Pasca said...

UMNO mmg camtu

KJ kincing...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/umno-punca-kemerdekaan.html

toron menoron said...

saudara

rasanya saudara masih belum open minded sepenuhnya...

kerana saudara melenting melihat tingkah laku umno, persis orang2 umno melenting selepas membaca harakah

apakah bezanya saudara dengan mereka?

sebagaimana saudara bencikan media milik mereka, samalah juga mereka membenci harakah dan sekutunya

saya syorkan supaya dicari pendekatan lain, yang lebih lembut, dan lebih mudah diserap minda, tetapi kesannya mendalam

kerana blog yang begini akhirnya akan menjadi medan melepaskan geram, tiada siapa yang untung

saya juga menulis blog, sangat baru


jadi marilah kita terus menulis, kearah tanah melayu yang lebih putih


http://masihpicisan.blogspot.com/

Anonymous said...

sya setuju dengan toron menoron, anda mengatakan anda open minded but open minded anda tak seopen yang anda katakan. memaki dan mencaci orang lain bukanlah dikatakan seorang yg open minded. mungkin perspektif anda mmg open minded dan golongan2 PR memang macam tu lah. mereka yang betul.

sya mampu katakan anda tidak tahu lagi sebenarnya open minded tu. PHD yang anda study tu tak pasti lagi menjadikan anda seorang yang open minded. meletakkan kesalahan pada orang lain, maybe betul but mencaci orang sesama Islam adakah ianya open minded? cukuplah dengan fatwa2 sendri yang pihak anda buat. bila sendiri buat tak haram tapi pihak lain buat, fatwa pihak anda keluarkan haram.

apa sebenarnya definisi yang anda maksudkan menurut teori anda? anda mengatakan dalam beberapa tulisan yang anda buat, anda telah mengemukakan teori sendiri. maybe betul jg la, open minded just melalui teori sendiri.

sya tak sangka menulis pun boleh lagi melatah, mencaci. akhlak tak kaji betul2 ke? PHD belajar apa? sya tak pastilah sama ada anda menulis ni hanya mengikut teori anda sendiri. semua orang pun boleh kemukakan teori. tak perlu PHD semua tu.

p/s : pesanan sya la, tak perlulah mencaci maki orang yang kita tidak suka sbb kerana akhlak sebeginilah rakyat tengok. kat kepala songkok, ketayap atau serban atau sebagainya yang melambangkan diri alim tapi mencaci dikeluarkan dari bicara pastinya rakyat akan tau siapa yang PAKU DULANG PAKU SERPIH, MENGATA ORANG DIA YANG LEBIH. SALAM.

Anonymous said...

WOII..SEJAK BILA PLAK PENULIS BLOG NI ADA PHD...APA DAH..NI TENTU TALI BARUT UMNO..

Anonymous said...

Anwar Ibrahim...hmmm..dengar2 kata pun ada hubungan dgn dgn si mata satu..dgr org kata aja..sy pun tak pasti tp skang dh tahap musykil..apa2 pun sy lbh suka ambil tahu ttg politik dan seblh-blhnya tak mahu terlibat main politik..hehehe..

Reformis Jalanan said...

Arakian sekonyong-konyong adalah tali barut yang mendakwa diri ini tidak terbuka, bahkan yang lebih hebat mengatakan diri ini mengambih PhD..adakah mereka sedar bahwa mencaci-caci sekalipun, tapi berada di pihak yang benar?



Seberang sana menghentam sebelah sini teruk-teruk, semua media dikawalnya, adakah perlu berdiam diri sambil membutakan mata, memekakkan telinga?


Nampaknya kalau sudah karat biru berada di dalam diri, amat susah untuk menerima kenyataan bahwa parti yang didokong ibarat bahtera yang hampir karam.


Kehulu-kehilir mahu Melayu bersatu, sedangkan pemimpin mereka sibuk memunggah kekayaan dan kepentingan diri.


Kasihan kepada yang berkenaan kerana masih belum dibukakan hati.. Alahai.....



Kepada Sudin, jangan menghukum apa seseorang itu buat tanpa pengetahuan kita. Jangan hanya mendengar cerita sang penyebar yang tidak senang dengan kedudukan seseorang.

3viL X eIjI said...

kpd reformis jalanan, aku sokong apa yg ko tulis tapi for the record, utk mengubah minda org lain tak semudah yg disangka. gunakanlah bahasa lembut dan jika kasar, lapiklah. sesungguhnya Allah ada dgn kita jika kita bermuhasabah..insyallah.

onn said...

TERUSKAN MENULIS...!!!

MENGKRITIK DAN DIKRITIK ADALAH ADIL SEBAGAI MAKHLUK BERGELAR MANUSIA..!!

JAMILKUCING said...

kEPADA TORON MENORON DAN RAKAN RAKAN YGS EWAKTU DENGANYA. NAK HABAG mai dekat hangpa oran g melayu yg ada kena mengena dengan umno celakan tak layak di cakap bahasa sopan. hangpa nak marah kat aku ka, nak kutuk ke aku peduli apa. bukan mak hang mai bagi aku makan. kat meyalu umno tak layak di cakap bahasa sopan sebab mereka lebih hina dari binatang paham ke binatang,tak paham lagi binatang. hewan la tu. tak kan tak paham kot

Reformis Jalanan said...

Terima Kasih kepada semua yang bagi sokongan dan juga kritikan. Diri ini akan tetap juga menulis walaupun dihina, diejek, diaibkan, diuji dsb.

Pekakkan telinga drp suara-suara sekeliling yang sumbang. Lawan tetap lawan.

Anonymous said...

kepada jamil kucing(dah labelkan dirinya binatang)...mmg bukan mak bapak hang yg bagi makan, but mak bapak hang ajar hang kurang ajar ke? hang ckp umno lebih hina dari binatang ye? mereka pun manusia juga. awak siapa berhak untuk menghina manusia seperti awak? kalau mereka manusia, awak pun manusia...awak pun lebih hina dari binatang...pandai cakap bolehlah bro...mmg lumrah, bro sokong PR pun, mufti bro hina...mcm la ilmu bro ni sama taraf dgn mufti....menulis mmg senang bro...but ALLAH tgk bro apa bro tulis n dlm hati bro masa tulis...bro tak belajar akhlak ke?caci maki ni akhlak mulia ye semasa bro bljar dulu...bgus...beginilah manusia yg taksub dgn parti...mngatakan org lain lebih hina dr binatang...padahal diri sendiri lagi hina...mmg hang tak kan peduli hang kena kutuk ka apa ka, tapi hang kena ingat...sesama Islam kena nasihat menasihati...bukan cara maki or kutuk...ni ke kata orang lain lebih dari binatang? mcm2 lah...

JAMILKUCING said...

Hahaha ni9 lah dia bila kayu bercakap. aku kata kayu sebab tak de nama, melayu ke kafir ke entah,manusia ke hantu internet ke entah. menasihati sesama islam yessssss.but layak ke orang umno menerima nasihat. aku sanggup nasihat atau mengajar binatang tetapi nak nasihat manusia terutamanya dari umno sorry bebe.baik aku nasihat tunggul kayu. memang aku manusia tetapi setiap masa,setiap jam tiap saat akau pastikan diri ku tak ikut perangai manusia dari kalangan melayu atau umno.ko tahupun takat nak taips enang, abih nape ko tak dtg jumpa aku face-to face supaya tak senang . bape banyak duit haram dari umno yg ko dah balun atau ko hanya melayu bodoh dan mudah di perbodohkan oleh umno je. hat gitu gitu gitu tuuu. kesian kat ko terpaksa hidup mengipas ponggong sesama bangsa .kesian alahaiiiiiiii

betui betui betui

Anonymous said...

Kasihan anak ini, kehulu ke hilir menjaga blognya untuk mengajak orang membacanya. Apakah dia tidak pernah membaca blog orang lain? Betapa hampir kesemua blog membawa kebaikan dengan menyeru ke arah kabajikan dan keamanan, menganalisa fakta dan angka, menyalurkan maklumat dan berita yang baik, menyebarkan maaruf dan menyempitkan kemungkaran, dengan bahasa yang baik, dengan hikmah yang tinggi dan akhlak yang mengambarkan saksyiyah muslim ..

Kalau pun ada kritikan, mereka sangat berhemat dan berhikmah, membawa dan mengemukakan hujjah dan dalil dalam bentuk muzakarah bukan untuk bermujadalah.

Orang beriman dan orang munafik dibezakan oleh akhlak mereka .. Islam dan Iman..tanpa akhlak siapalah anda !!!!

Penulis bagaikan seekor anak lembu yang baru tumbuh tanduk .. teruja untuk menanduk setiap sesuatu .. tanpa pengalaman untuk memandu arah.

Banyakkan muhassabah, giatkan qiamullail, lazimi Al Quran .. InsyaAllah anda akan berjaya.

p/s: saya pernah melihat blog berkenaan jamilkucing di http://jamilkucingpondan.blogspot.com

Reformis Jalanan said...

saudara ikhwan,



adakah saudara sedar walaupun terdapat cacian, tapi ianya adalah fakta?


Saudara berani komen melulu ke dalam blog saya, umpama seseorang yang tidak dikenali membuat onar di dalam rumah orang.


sepatutnya saudara yang perlu mendalami al-Quran, tak payah pandai2 nak menasihati orang.


saudara kata blog saya penuh dengan cacian, adakah saudara sendiri baca keseluruhan posting dalam blog ini??



saudara sendiri seorang yang munafik kerana blog yang sebegini saudara berani tegur, tapi saudara sendiri tak berani tegur blog yang penuh dengan maki hamun dan fitnah (jamilkucingpondan). Malah saudara sendiri yang seolah2 menyuruh saya melihat blog itu.



akhir kata, lain kali, kalau masuk ke rumah orang, beradabla sedikit. nanti kena penyepak dengan tuan rumah.

Anonymous said...

Adoiya... Inilah masalah karat biru ... benang yg basah sering ditegakkan.. Andai kata berkasar dikata kurang ajar .. Andai kata cara lembut seperti mencurah air ke daun keladi . Kepada Ikhwan , Sudin dan Anonymous( Jenglot kot ) Perhatikan sekeliling anda .. Dgr pendapat orang .. Lihat apa yg berlaku .. Jgn dgn hanya membaca Alat Propaganda KERAjaan anda percaya itulah fakta itulah hakikat . Ingat yg ditanya diakhirat nanti kebenaran bukan kebatilan. Fikir2 lah ye .. Bukan ape sebagai saudara seislam .. Harap2 sgt saudara nie semua byk ke ceramah2 agama , kuliah2 dan rajin2kan merendah diri melihat kehinaan diri sendiri.. Lagi satu ye, berkenaan menghina mufti tu .. Fatwa yg keluarkan agar mentaati raja yg adil dan beriman .. Tapi bukan raja yg zalim dan penuh kemungkaran . Yg tidak mampu menghalang hiburan yg haram lagi jijik pesta2 seperti SureHeboh anjuran tv3suku ke negeri sendiri . Masalah sekarang raja itu dah terang2 tidak adil dan hanya asyik dgn kayu hoki& golf aja .. KOT MANA NAK TAAT LAGU TU .. YENNADA TAMBII !! LAPSAP ! HENGDAI ! ZzzZZzz

Anonymous said...

Encik JK .. Garang btul .. Tapi btlla .. org melayu biru ni payah nak ajar .. kepala otak bebal .. yg dingat dia duit perempuan dan pangkat . Yg lain F**k **F . JGN INGAT SAYA OMONG KOSONG>>> UMNO nilah Sampah + Virus + Kuman + Bakteria yg membiak dlm masyarakat. KEPADA YG TAK TAHU UMNO NIE DAH PERNAH DIHARAMKAN. UMNO NI JUGAK LAH YG MENGHILANGKAN IMUNITI RAJA2 . UMNO JUGAK YG MENCACI RAJA KELANTAN masa PERHIMPUNAN AGUNG DIORANG. UMNO JUGAK LAH MENDERHAKA SULTAN PERAK SEWAKTU BAPAK TOJOL ROSLI MENJADI MENTRI BESAR. SO KORANG DOK PANGKAH PEHAL ? SANGGUP KE TAHAN AZAB DLAM KUBUR PASAL PILIH ORANG YG FASIK MENJADI PEMERINTAH ! BUDUS &^$%^$%^%$^ !

Anonymous said...

Kalau rasa tak boleh terima komen atau pendapat orang lain, tulislah dalam buku dan lepas tulis simpanlah bawah tilam..tak perlu buat blog. Kalau rasa nak buat blog juga, tak payah publishkan, simpan dalam draf jer..

Apa punya mangkuk !!! sama macam bapok tua penipu tu!!!

Anonymous said...

ni lagi satu... komen tang artikel sudey ... yg dok attack org pehal ? komen kalo bernas leh trima .. Salam tak bagi .. MENDE ? ni komen tah hapa2 dok sokong dacing senget leh trima lagi .. tapi bila bab menghina org tak tentu pasal yg tak leh trima .. apeda .. btl tak tuan punya blog ..