Friday, February 13, 2009

Valentine's Day


Tepat pukul 12 malam nanti berseronok la semua pasangan kekasih sebab menyambut hari valentine. Masing-masing beri hadiah, keluar dating, dan macam-macam lagi lah. Aku nak fokuskan di Malaysia, negaraku yang kucintai ini. Tapi sekarang sudah tercemar kemurniannya kerana perangai keruntuhan akhlak/gejala sosial yang dilakukan oleh anak2 muda sebayaku, seusiaku. sebangsaku, dan seagamaku. Sebab pe, yang aku tengok, yang lebih2 nye diorang lah. Mengalahkan bangsa lain. Dalam IC nama Islam, agama pun Islam, tapi perangai...MINTAK MAAF LA AKU NAK KATA JUGAK.....MENGALAHKAN KAUM KAPIR LAKNAT. Aku dah cukup meluat tengok perangai bangsa2 aku sekarang. Wahai anak2 Melayu Islam muda, kalian tu teras kepimpinan negara. Kalau semua dah perangai macam ^%$#$@@!, apa nak jadi dengan negara kita ni hah?! Korang tengok la, berkepit sini sana macam laki bini. Si jantan ambik makwe diorang, ada naik motor, dan nak lebih ''ek'' lagi, bawak ngan kereta. Bila orang tegur, mesti diorang jawab eh apa pasal lu sibuk2 nak jaga tepi kain orang?! Kepala bapak kau orang. Pasal perbuatan makhluk macam korangla turunnya bala kemurkaan daripada Allah tau tak! Korang tu agama apa hah bangsat. Mak bapak korang bagi tak didikan agama kat korang hah?! korang tau tak hukum2 agama yang korang anuti tu?! Nanti bila si betina dah mula muntah2, mula la pening kepala nak pikir jalan nak tutop kesilapan. Pastu jadi la kes gugurkan kandungan, buang anak dalam longkang, lubang jamban, semak, buat 1 dosa besar lagi. Korang tau tak VALENTINES DAY yang korang duk tunggu2 tu difatwakan HARAM? Korang baca tak kisahnya? Kalau tak baca sila tengok majalah al-Islam bulan Februari. Malas aku nak tulis kat sini. Pigi dahh nak romantik konon...adat buang tah mana, agama buang tah mana. kenapa la bangsa aku dah jadi semakin bangang sekarang. angkara sapa ni? sapa yg patut dipersalahkan? adakah pihak pemerintah peka dengan gejala keruntuhan akhlak sekarang? Adakah pihak pemerintah jalankan hukum2 Islam?? Siapa yang jaga Jabatan Agama? Mana perginya Ulama'2 mangkuk hayun mengampu kerajaan suma? mana peginya mufti? APA NAK JADI NI ORANG MELAYU OI...... MALU LA SIKIT NGAN BANGSA LAIN. WALAUPUN DIORANG TAK BERIMAN KEPADA ALLAH DAN MUHAMMAD, tetapi diorang tak MEREMPIT,JADI BOHSIA,BERKEPIT2 DI SHOPPING MALL, SEX BEBAS, PELAKON HANDPHONE, DLL.
apakah negara ini sudah hilang keberkatannya?
Aku berlindung dari kemurkaanmu Ya Allah. Kalau Kau mahu timpakan bencana kepada mereka kerana membuatMu murka, maka timpakanlah kepada mereka. Tapi selamatkanlah aku daripada sebarang kemurkaanMu. Amin.
p/s : aku cinta kepada Muhammad dan Keluarga Muhammad.

5 comments:

HeaVen eYe said...

pelik. bangsa lain xda plak merempit..

Reformis Jalanan said...

Kajian patut dibuat mengapa bangsa melayu punyai perangai yang bodoh lagi hodoh lagi jelek lagi pelik. nama je islam. malu aku jadi orang melayu. sikit pun aku tak bangga jadi melayu. melayu ni haprakkkk........

JAMILKUCING said...

Inilah dia negara islam di bawah pimpinan Melayu umno.sekularistompaksidah.pernahd engar ayat tu pi tanya mahatuahaprak ( mahathir la ) abg jamil kalau di bukit bintang abg tgk anak-anak melayu lebih sikit memang kena penampor .peduli ape aku anak siapa. tak puas hati bawa mak bapak die.sah aku penampor pasal tak tahu jaga anak. die org buat maksiat di kawasan bb.kalau allah nak turunkan bala ,dgn abg jamil akan kena sekali. so sebelum bala di turunkan baik abg jamil pastikan supaya tidak di turunkan bala.

Reformis Jalanan said...

saya ada suggestion untuk abg jamil...belajar banyak2 martial art..untuk keselamatan..hehehe

Anonymous said...

aku pon sama..sikit x bangga jadi org Melayu..malu oo cina kata Melayu rogol anak sndr..x penah dbgr berita cina buat cmtu..mat rempit cina ada,nisbah dia cmni ..Melayu 200 org,Cina 5 orang...tokei kedai moto cina 200 org,Melayu xda...hehe