Saturday, February 14, 2009

SULTAN PERAK MENERIMA PADAH


Tak lama lagi di Perak akan menyambut Sambutan Jubli Perak. Dengan siapa si sultan ni akan menyambutnya? Mestilah dengan MB Perak yang haram lantikan baginda tu lah. Agak2nya lah, macam mana dengan rakyat yang menyambutnya? Kalau di Kedah sambutan sebegini diadakan dengan meriah dan gilang gemilang, beserta doa rakyat jelata untuk Sultan Kedah, macamana dengan Perak? Adakan Sultan akan menyambutnya beserta caci-maki dari rakyat Perak sendiri?
Apa yang pasti, rakyat kebanyakannya sudah meluat dengan Sultan Perak ni. Tengok sajalah di buku tetamu website sultan Perak, ramai yang maki hamun dia. Itu lah, sebab kebodohan baginda sendiri. Sepatutnya sultan ni tau sangat pasal undang-undang perlembagaan sebab si sultan ni bekas Ketua Hakim Negara. Sepetutnya baginda memperkenankan permintaan MB Ir. Nizar Jamaluddin untuk membubarka DUN. Biar rakyat buat pilihan. Ini baginda sendiri menitahkan Ir. Nizar perlu meletakkan jawatan sebagai MB Perak. Kebodohan terserlah apabila mengikut telunjuk UMNO. Ramai pembesar istana tu UMNO. Memang ramai dah tau Sultan ni tak suka sangat kat Ir. Nizar. Mungkin sebab berita negatif yang disampaikan oleh pembesar-pembesar UMNO haprak di sekeliling baginda.
Mungkin si sultan ni nak kerajaan yang majoriti melayu kot. Barisan exco hampir kesemua melayu. Agar Perak ni betul-betul diperintah melayu. Kalau yang perintah tu melayu, agaknya terbela ke nasib orang melayu? Siapa yang perintah selama ni? kenapa ramai lagi melayu merempat papa-kedana? pemimpin melayu ke cina yang perintah? MB yang haram tu aku rasa bukan melayu la, keling kot. Apa-apa pun, imej Sultan Perak sekarang ni sudah tercemar gara-gara ikut UMNO/BN.
SULTAN ADIL SULTAN DIJULANG, SULTAN ZALIM SULTAN DITENDANG!!
Rakyat berkuasa Ok! Sultan have nothing to decide.
english aku salah ka? lantak la..bukan korang boleh bagi aku sepinggan nasik pun.

3 comments:

Tampoi said...

bawak2 ngucap k.Ingat Allah.tak baik mencarut je.Lama dah kenal anwar tu?ke terikut2 je?http://meetampoi.blogspot.com/

JAMILKUCING said...

ayat last tu abg jamil suka serp.pedulikan cakap org lain.bukan die orang bagis epingan ansi kalau kites usah. lagi satu jgn di layan org dari spital tampoi okiessss

Reformis Jalanan said...

Alahai.....inikan pandangan peribadi...biasa la...kehidupan seharian penuh ngan tension.