Sunday, February 26, 2012

Saham akhirat untuk Dr. Badrul Amin


Inilah surat khabar pencacai-pencacai yang makan duit haram (selain dari sesetengah wartawan dan editor akhbar pencacai, golongan yang makan duit haram juga ialah pemberita di TV). Kalau cerita mengenai salah laku pemimpin di sebelah Pakatan Rakyat tersebar, mesti ditempatkan di front page..

Ikutilah penjelasan oleh Dr. Badrul Amin mengenai insiden tersebut di sini [link]. Kepada pihak yang berkenaan, terutamanya yang pro-Pakatan Rakyat yang sibuk nak jadi kuasa ketiga, jangan buat tuduhan melulu macam UMNO. Selidik dahulu cerita yang disebarkan.

Badrul Amin memang seorang muslim yang baik dan pemurah. Cuma satu saja sikapnya yang saya tidak senangi ialah dia terlalu memuja Anwar. Itu saja.

2 comments:

Anonymous said...

Badrul amin pernah mghina ulamak.yg plg xdpt dtrima,dia mggelarkan DR asri sbg bapak syetan.sdgkan Badrul amin hnya skadar lulusan undg2 dn penzikir je,brckplah dlm bidang y dketahui.apakah authori dia utk mghina org sdgkan dia sndiri jahil.?-nurul amin,ahli Pas dn pencinta ulamak.

Admin said...

@nurul amin : Pandangan saya, memang Dr. Asri pernah menjadi 'bapak setan', iaitu sewaktu beliau menjawat jawatan Mufti Perlis. Selepas itu, pendapat beliau agak neutral. Dan saya juga agak senang dengan beliau berbanding sewaktu beliau menjadi mufti dulu.

Mungkin Dr. Badrul Amin juga berubah pendirian mengenai Dr. Asri selepas tidak lagi menjadi mufti. Biasalah, manusia boleh berubah.

Bercakap pasal bidang, apakah ulamak itu golongan yang reti berpolitik? Memang ada, tapi bukan kesemuanya kan? Berapa ramai yang kononnya ulamak tapi bangang bila bercakap bab politik? Kenapa tak bangkitkan juga soal tu?

Pergi ajalah mengajar di masjid. Tak perlulah sibuk-sibuk pula kejar jawatan nak jadi pemimpin. Tak gitu?