Wednesday, May 25, 2011

Bila tiba kiamat?

Sesetengah orang merasakan hari kiamatnya sudah sampai bila dibuang kerja. Ada yang bila putus kasih, ada yang berpendapat bila seseorang itu mati, itulah hari kiamat baginya. Dan banyak lagi pendapat mengenai ini. Kalau tanya saya, apakah keadaan yang akan membuatkan saya merasakannya seperti hari kiamat? Jawapan saya mudah. Saya merasakan seperti hari kiamat apabila ada anak muda yang buta perut menjadi lembu yang dicucuk hidung oleh UMNO dan BN.
Mereka menyokong tindakan dan dasar kerajaan tanpa kajian dan pemerhatian yang sebetulnya. Anak muda hari ini kebanyakannya mempersetankan apa yang terjadi di dalam negara ini dan hanya fokus pada sekeping sijil. Golongan yang macam ini biasanya mudah tercucuk oleh propaganda-propaganda UMNO. Buat anak muda yang bebas dari pengaruh ini, salute dan tahniah saya ucapkan. Jangan lupa 9hb Julai ini kita sama-sama ke jalan raya, ke arah Malaysia yang lebih baik!

0 comments: