Friday, October 23, 2009

Satu Lagi Mangkuk Hayun Dalam PAS


Alangkah jahat dan hinanya perangai sesetengah pemimpin dan penyokong PAS apabila seseorang tokoh akademik mengkritik gaya perangai dan kepimpinan UMNO/BN, mereka menyanjungi tokoh akademik tersebut. Tetapi apabila tokoh akademik tersebut sekadar memberikan pandangan dan kritikan, semuanya nak mengamuk. Maka sikap PAS sudah hampir menyerupai UMNO - tidak boleh dikritik.


Muka mangkuk disebelah ini memang membawa malang kepada PAS. Ini telah membuatkan saya menjadi semakin benci dan meluat dengan sesetengah pemimpin berserban/berkopiah dalam PAS ini. Tak mengaku kesilapan dan kelemahan diri. Sekarang ramai barua-barua pro-pemimpin UG bersuara. Idris Ahmad (gambar mangkuk disebelah), MSO (barua Mustafa Ali), dan mana-mana barua khususnya dari kalangan geng Terengganu. PAS nampaknya agak bernasib malang - pemimpin yang jenis lembab dan tidak layak, tambahan pula pro-UG, pro-Terengganu, semuanya menduduki tempat atas. Presiden, Timbalan Presiden, Setiausaha Agung, Ketua Penerangan, Ketua Dewan Ulamak, dan Ketua Dewan Pemuda. Semuanya hampeh.


Tahniah kerana telah megurangkan sokongan dan minat kaum bukan Islam kepada PAS, malah mereka semakin menjauhi PAS. Tahniah. Kenangan 2004 pasti akan menjelma lagi, dan nasib PAS sama seperti Terengganu pada 2004. Nak suruh ubah, tak mahu. Sekarang pro-UG dan geng Terengganu sudah menguasai PAS Pusat, dan menguasai akhbar Harakah. Siasah pun sama. Ia sudah menjadi hak milik individu yang berkepentingan. Kalau dulu selepas Muktamar, saya agak kurang setuju bila ramai yang mengkritik Presiden PAS, sekarang saya ubah 360 darjah. Saya setuju dengan Aduka Taruna, - cabut Hadi masalah selesai!


p/s : Lawatilah http://msomelayu.blogspot.com/2009/10/ulasan-isu.html tengok betapa jahat dan hinanya MSO menulis.

2 comments:

Anonymous said...

awak tu yang mangkuk hayun haram jadah!!!
suka nak tengok gerakan Islam lemah dan dilemahkan.

Reformis Jalanan said...

awak lagi mangkuk dan haprak. wala' membabi buta. suka diperbodohkan. tukang angguk. tak berani bersuara.