Monday, July 19, 2010

Untuk Apa Perpaduan Melayu???

Harussana-sini-situ-sana-sinun (Ibnu Kalb)


Saya sudah naik meluat dan menyampah apabila dengar perkataan ''perpaduan'' dan ''Melayu bersatu''. Sikit-sikit suruh bersatu. Yang peliknya lepas PRU 2008 baru reti nak kata benda tu, sebelum tu tak kedengaran pun. Nak bersatu buat apa? Apa rasionalnya Melayu kena bersatu?

Nak suruh Melayu bersatu supaya harga barang dan komoditi boleh dinaikkan sesuka hati? Supaya skandal-skandal pembelian kapal selam, jet, boleh disenyapkan? Atau mahu melindungi pembunuh-pembunuh Altantuya dan Teoh Beng Hock? Atau melindungi dua tiga kerat pembolot harta rakyat, perampas tanah rakyat? Atau mahu menyemarakkan aktiviti-aktiviti korupsi? Ke nak berperang dengan kaum bukan Melayu?

Tak tahu apa untungnya si Harussani jadi mufti. Kalau betul dia ni prihatin sangat dengan orang Melayu, mesti dia yang paling lantang dan keras terhadap anak-anak muda Melayu yang cara hidup mereka mengalahkan cara hidup orang kafir. Bersuara dulu dalam benda-benda macam ni. Kalau nak masuk politik sangat, jangan jadi mufti. Masuk UMNO terus!

Selama ini, yang tarik subsidi, tarik biasiswa, ambil tanah orang Melayu, roboh rumah orang melayu - pemimpin-pemimpin Cina ke? Selama ini yang perintah Pulau Pinang bukan orang Cina ke? Kenapa bila DAP memerintah baru nak menyalak? Apa peranan pemimpin-pemimpin Melayu bila orang Melayulah yang paling ramai tercicir dalam pelajaran, paling ramai hidup merempat, paling ramai jadi pengemis, paling ramai jadi penagih dadah, paling ramai jadi sampah masyarakat??

Persoalan tak lah besar jika yang bersuara itu adalah dari UMNO saja. Masalahnya ia turut disahut oleh dua tiga ekor malaon dalam PAS.


p/s : Ini semua salah son of the bitches dalam Facebook yang menyebabkan blog ini menjadi semakin menyimpang daripada tujuan sebenarnya dek kerana sibuk nak menangkis tuduhan-tuduhan mereka. Mereka semua itu bodoh dan jahil, sengaja ciptakan isu jadi sudah tak boleh tumpu isu semasa dalam negara. Salah seekornya blogger dari PAS Reform inilah.

1 comments:

hussin said...

untuk kesinambungan kuasa umno bagi meneruskan agenda khianati negara!