Wednesday, July 13, 2011

Bersih 2.0 - Siapa Kata Pelancong Lari??


Sebodoh-bodoh UMNO ni, dia ingat orang lain bodoh macam dia jugak. Kalau diri tu bodoh, jangan bagitahu kat orang lain. Demonstrasi menyebabkan kerugian pada industri pelancongan? Kat negara-negara luar, demo ni memang termaktub sebagai hak asasi diorang. Demo-demo ni dah biasa dah diorang tengok. Memang budaya di negara diorang. Hanya Malaysia saja negara yang luarannya nampak elok tapi hakikatnya bertaraf jakun. Demonstrasi dianggap satu dosa besar mengalahkan korupsi dan penyelewengan kuasa.

Nampakkah wajah ketakutan pada mereka, atau sebaliknya? Diorang siap join sekali dengan kami masa di Pudu. Nak kata apa lagi??

Dia pun sama-sama lari bila polis serang.


Journalist ni sanggup datang dari jauh untuk liputan Bersih 2.0. Siapa cakap demo ni buat pelancong takut nak datang? Buat diorang nak datang lagi adalah. Jadi kesimpulannya demo seperti ini boleh menjadi daya tarikan pada pelancong. Tak gitu?

Seorang pelancong bersembang dengan seorang lelaki Cina di depan pintu masuk Hospital Tung Shin.

Ini di KLCC. Diorang berkumpul ramai-ramai di Taman KLCC sambil tangkap gambar. Di sini saya siarkan komen dari Album Facebook saya, dari Raja Rohaisham Raja Muhaidin :

jumpa seorangpelancung dari pakistan bapa dan anak dari... katanya kami dah biasa dgn tear gas ni.. dtg kl mmg saja2 nak ikut demo bersih tahu dgn jelas mengenai bersih dan spr... org malaysia pun tak tentu lagi tahu apa yg kita perjuangkan..

1 comments:

Anonymous said...

well, takdala semua yg dikatakan dia betul. kahkah kah~ cara la pelancong yg join tu.