Tuesday, July 5, 2011

Demo Bersih 2.0 dalam stadium?? -.-''

Tak ada negara dalam dunia ni yang ada perubahan melalui dalam stadium. Jalan raya adalah senjata rakyat yang paling ampuh dalam menentang pemerintah yang menindas. Bukannya di dalam stadium. Itu syok sendiri namanya. Di tambah pula dengan konsert, lagi haru jadinya. Macam demo Protes 3 tahun lepas, ada apa-apa perubahan ke? UMNO senyum saja. Najib dan Bik Mama tumpang gembira. Sebab apa? Sebab lepas ni bolehla depa bantai duit rakyat lagi. Biar rakyat merempat dan hidup susah asalkan tembolok sendiri diisi dan poket kroni diselamatkan.
Rakyat Malaysia biasanya memandang rendah dengan negara-negara jiran yang kononnya lebih mundur. Tapi tengoklah pada hakikatnya rakyat mereka lebih cerdik dan bermaruah serta tidak jakun berbanding dengan orang Melayu Malaysia (dan juga kaum-kaum lain di Malaysia yang selfish).
Indonesia dan Thailand bertukar kepala negara beberapa kali. Protes baju merah dan baju kuning berjalan lancar di Thailand sehingga membuahkan hasil apa yang mereka perjuangkan. Rakyat Indonesia semakin matang dan celik politik selepas Suharto ditumbangkan melalui kaedah jalan raya. Timur Tengah - Tunisia dan Mesir berjaya dengan perjuangan melalui jalan raya, tanpa perlu membuat konsert dan memekik di dalam stadium.
Shame on you Malaysian....

pada mana-mana yang letak "badge" Bersih pada gambar profile Facebook, lebih baik buang sajalah. Sia-sia...

0 comments: