Tuesday, March 24, 2009

Nik Aziz Dah Bagi Restu...



Mursyidul Am PAS, jugak merangkap Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat dah bagi restu kat calon PRK p.59 Bukit Gantang, Hj. Nizar Jamaluddin untuk bertanding pada 7hb depan.


Dia cakap Nizar sebagai Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak adalah calon yang tepat untuk berdepan dengan calon dari UMNO/BN, Ismail Saffian. " Saya dah hubungi Nizar dan merestuinya untuk bertanding," Nik Aziz bagitau kat wartawan selepas menerima lawatan daripada Pesuruhjaya Tinggi India, Ashok K. Kantha kat pejabat dia.


Nik Aziz berkata bulan lepas, dia tak setuju dengan cadangan untuk meletakkan Nizar sebagai calon di Bukit Gantang, kerana kedudukannya sebagai Menteri Besar Perak.


Sementara itu, Nik Aziz juga menyatakan rasa kesal dia kerana keputusan KDN menggantung permit penerbitan akhbar milik parti pembangkang, iaitu Harakah dan Suara Keadilan selama 3 bulan. Dia kata, tindakan tersebut tak demokratik dan mempunyai kaitan dengan penglibatan kedua-dua parti (PAS dan PKR) dalam Pilihanraya Kecil di Bukit Gantang, Bukit Selambau, dan Batang Ai.

0 comments: