Thursday, March 19, 2009

Say "NO" to KERAJAAN PERPADUAN

Presiden PAS, Hj. Abdul Hadi Awang mencadangkan pembentukan kerajaan campuran antara pembangkang dan pemerintah, untuk melicinkan pentadbiran negara, seterusnya memudahkan untuk hadapi krisis ekonomi yang bakal melanda, lebih kurang macam tu lah. Tapi idea ni ditentang oleh Mursyidul Am PAS sendiri, Nik Abdul Aziz Nik Mat, dan aku yakin, mesti kebanyakan penyokong-penyokong PR tidak setuju ngan idea ni. Termasukla aku.


Nik Aziz berkata, ini membelakangkan keputusan parti pada muktamar lepas di Ipoh, bahawa PAS tidak akan bergabung dengan BN. Dan semalam Nik Aziz juga kata, biar Mesyuarat Tertinggi memutuskan.


Aku adalah salah seorang yang tidak bersetuju dengan idea pembentukan kerajaan campuran. Ustaz Hadi sudah lupa ke, PAS sudah banyak kali dipatuk oleh ular UMNO yang sebegitu bisa? Lupakah bahawa begitu sadis dan tragiknya apabila PAS ditendang keluar dari kerajaan BN pada 1978? Nabi Muhammad SAW pernah bersabda, "Orang Mukmin tidak akan dipatuk di lubang yang sama,"


Anwar Ibrahim mengumumkan, usul tersebut akan dibincangkan di mesyuarat Pakatan Rakyat yang akan datang. Aku harap janganla perkara sebegini terjadi. Presiden PAS sepatutnya tidak lancang mulutnya....


Katakan "TIDAK" kepada kerajaan campuran bersama BN...sekali lawan, tetap lawan.

0 comments: