Sunday, March 22, 2009

HARI-HARI TERAKHIR DOLAH




Maka tersebutlah alkisah, seorang memanda Perdana Menteri akan meninggalkan kerusi empuknya, dan akan diganti oleh timbalannya. Diala Dolah Badawi, yang hayatnya akan berakhir pada pemilihan agung UMNO hujung bulan ini.. Baru 1 penggal memerintah, sudah disumpah, dimaki hamun, dibenci oleh rakyat, pembangkang, malahan tak ketinggalan oleh orang-orang dan pemimpin-pemimpin UMNO..


Masa mula-mula naik dulu, dia dikenali sebagai "Mr. Clean". Tapi hampeh, ternyata rupa-rupanya seorang yang kuat tido..negara jadi kucar-kacir, inflasi meningkat, dek kerana tabiatnya nakkan banyak duit, naikkan harga petrol sesuka hati, beberapa kali, kadar jenayah pun meningkat, sehinggakan, bagi aku, Malaysia tidak lagi selamat untuk didiami.. semua gara-gara kau, Dolah. Memanjakan menantu kesayangan, KJ, membiarkan anak dan kroni berkuasa, mengambil semula orang yang tak guna seperti Mat Taib, kau memang tak guna wahai Dolah.. Tunggulah nanti kau akan disembelih pada hujung bulan ini..hahaha.. Kau juga dibenci oleh mantan PM negara ini, Mahathir Yahudi. Sedangkan bagi aku, peribadi kau mungkin jauh lebih tinggi dari Si tua itu.


Apa-apapun Dolah, selamat bersara aku ucapkan. Aku juga berharap orang-orang ko nanti ada jugakla tempat dalam kerajaan baru nanti, pimpinan orang Mongolia..walaupun calon favourite kau dah tak dibenarkan bertanding, tapi ko masih boleh letak harapan kat KJ, menantu kesayangan kau tu..

0 comments: