Friday, March 6, 2009

MELAYU BERSATU...???





Aku seringkali mendengar sejak akhir-akhir ni suara sumbang yang menyuruh melayu bersatu. Aku nak tanya, bersatu untuk apa? Agar dapat melindungi perasuah-perasuah dan pengkhianat? Supaya lebih banyak hasil mahsul negara ni dibolot oleh yang ada kepentingan?? Bersatu atas dasar apa?
Umat Islam sampai bila-bila TAK MUNGKIN bersatu kalau tidak atas dasar IMAN dan TAQWA. Apa nak dihairankan kalau melayu sama melayu bergaduh/berkelahi?? Masa Nabi Muhammad SAW bawa Islam, umat Arab berpecah tak?? Tapi Nabi bawa kebaikan.. Oleh itu tak dapat dielakkan sama-sama umat Arab berperang. Ada nabi suruh umat Arab bersatu?? Tak mungkin bersatu sebab bukan atas dasar IMAN dan TAQWA. Umat Arab berpecah kepada 2, yang muslim dan musyrik.
Begitu juga dengan Melayu. Kita melawan sebab ada Melayu yang jahat, yang khianat, yang suka aniaya rakyat. Tak mungkin bersatu dengan Melayu yang baik. Sebab itu tidak perlu pelik jika PAS dan UMNO tidak bersatu atas nama Melayu. (sengaja aku tak masukkan PKR sebab parti itu tidak jelas tentang Melayu dan Islam, lebih pentingkan perpaduan kaum). PAS dasarnya adalah Islam, menegakkan Syariat Allah di muka bumi, sesuai dengan firman Allah SWT :
"Seseungguhnya Aku jadikan manusia di muka bumi sebagai khalifah" (al-Baqarah :30)
Tafsiran mengenai khalifah ialah menegakkan syariat Allah di muka bumi serta mentadbir bumi ini dengan undang-undang ciptaan Allah.
UMNO pula jelas tidak mahukan syariat Islam dilaksanakan di Malaysia. Kalau diorang nak dah lama diorang buat. Ni dah perintah LEBIH 50 tahun. Keruntuhan akhlak menjadi-jadi. Jualan arak berleluasa, konsert-konsert bebas diadakan, pusat judi diberi lesen, dan lain-lain lah. Jadi UMNO jangan mendabik dada merekalah pembela agama. PTUI!!!!
TAK MUNGKIN MELAYU BERSATU MELAINKAN KEMBALI KEPADA ALLAH. Biar UMNO ubah dasarnya dulu dari nasionalis kepada ISLAM. Sama seperti PAS. Baru boleh bersatu. Ubah dulu perangai pemimpin-pemimpin. Bersihkan dari rasuah dulu.
Kenapa korang tak terfikir kenapa HAMAS dan FATAH tak bersatu??? Sedangkan musuh diorang sama-sama Yahudi Zionis?? Sebab dasar diorang BERLAINAN. Hamas berhasrat menegakkan ISLAM. Fatah pula berdasarkan fahaman kebangsaan dan sekular yang bersumberkan kekafiran. Sama laa macam UMNO! Mana mungkin HAMAS dan FATAH bersatu??
Kesimpulannya, dasar AQIDAH, IMAN, dan TAQWA itu penting. Perbetulkan dasar dulu. Baru boleh bersatu. Kalau betulla para juak UMNO beriman, aku bagi satu contoh. Yang kes Aduan Rasuah politik wang tu apasal didiamkan???? Tak tahu hukum rasuah?? Kat mana nak letak hadis nabi, "Perasuah dan yang menerima rasuah tempatnya dalam neraka"??
Oleh itu, bagi aku, sesiapa yang mengungkapkan ayat " apalah, sama-sama Melayu pun nak gaduh?'' adalah orang yang ada penyakit GILA BABI.

0 comments: