Thursday, March 19, 2009

PENDATANG ASING

Aku terkedu bila menonton 360 di TV3 semalam..jumlah pendatang asing yang bermastautin kat negara kita ni melebihi 2 juta..TIDAK TERMASUK yang takde dokumen perjalanan sah..(PATI le tu...)


Aku tak henti-henti menyalahkan KDN, dan juga Menteri Dalam Negeri, Syed Hamid Albar. Diorang ni buat kerja ke tak? Memang dasar tak peka dengan permasalahan sosial yang ditimbulkan oleh "bangsat-bangsat" dari Indonesia, Bangladesh, Nepal, Myanmar, Negro, dsb.


Diorang bebas berniaga, bahkan lebih 10 tahun, tiada masalah pun. Sedangkan warganegara, rakyat tempatan, nak berniaga pun susah...lagipun sekarang musim buang pekerja..


Aduhai...malangnya nasib rakyat Malaysia bawahan..aku hanya mampu mengeluh, seterusnya melontarkan keluhan dan pandangan ke dalam satu-satunya blog aku ini..


Kenapa susah sangat nak halang PATI masuk ke negara ni? Kenapa biarkan kebanjiran orang luar kat negara kita ni? Perosak pemandangan...tengokla di pusat-pusat bandar, bandar-bandar besar di hari minggu, penuh dengan puak-puak diorang berkumpul...awat takde rasa apa-apa ke pihak yang bertanggungjawab ni??


Masa konfrontasi antara Malaysia dengan Indonesia pada 1960-an dulu, perairan sempadan negara ni dikawal dengan baik oleh pihak keselamatan, tapi apasal zaman sekarang kawalan sebegitu tak mampu dibuat lagi? Adakah sebab sibuk makan rasuah? Buat kerja sambil lewa?


Banyak kekecohan yang puak-puak bangsat ni timbulkan...alangkah baiknya jika polis dan FRU yang diguna untuk mengasari rakyat Malaysia, digunakan untuk menangani puak-puak ni..



Alahai.....

0 comments: