Wednesday, December 23, 2009

Contoh Yang Baik Kepada Si Bebal Kepala Batu


Dr. Rosli Allani Abdul Kadir melepaskan jawatannya selaku Ketua Penerangan Pemuda PAS Kelantan, semalam kerana diprintahkan oleh mahkamah untuk bermufaraqah dengan isteri keduanya kerana perkahwinannya diragui. Alasan beliau meletakkan jawatan,


"Walaupun saya yakin saya berada di pihak benar, demi menjaga nama baik, integriti dan persepsi masyarakat ke atas Pas khususnya untuk mengelakkan Pas dari turut dibabitkan dengan masalah peribadi saya, maka saya akan meletakkan kesemua jawatan saya dalam Pas berkuatkuasa serta merta,”


Dia ni jenis fikirkan masa depan parti, imej parti, tak macam sesetengah pemimpin PAS yang degil macam budak kecil apabila disuruh meletak jawatan. Kononnya tak mahu tanggalkan baju amanah, poooorahhh. Si menantu tu pun sama, dua kali lima. Mungkin tindakan Dr. Rosli ini pun salah satu cara dia memperli Si Brother Bear itu supaya letak jawatan, memandangkan selama ini dialah antara yang kuat mendesak si Ariffahmi a.k.a Brother Bear itu meletak jawatan.

0 comments: