Thursday, December 24, 2009

Pelakon Handalan

“Jika kerajaan menahan buku ‘Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times’, saya meminta kerajaan melepaskannya (untuk jualan). Saya tidak memerlukan perlindungan kerajaan,”


“Saya akan bekerjasama sepenuhnya dengan suruhanjaya,”


“Saya juga bersetuju dengan Lim Kit Siang bahawa siasatan akan menggambarkan komitmen Najib dalam menangani rasuah,”


“Tidak harus ada sebarang usaha menutup (kes). “Barry Wain (penulis) juga harus menyediakan bukti dokumen bagi menunjukkan jumlah wang yang hilang akibat (pentadbiran) saya,”


Nota :


1. Si tua ini berlagak seolah-olah dia ini suci.

2. Dia boleh bertindak begini kerana ini adalah negara Malaysia.

3. Di Malaysia, polis dan SPRM diberikan skrip untuk bertindak sekian-sekian.

4. Siasatan lembab. Jadi si tua keparat ini mengambil kesempatan di atas hasil yang dia tuaikan selama 22 tahun memerintah.

5. Dia yakin pastinya dia akan terselamat. Mahkamah pun tak boleh buat apa-apa, kerana dia pasti akan berkata "Saya lupa," "Saya tak ingat," - ingat kes siasatan video Lingam dahulu?

6. Jika di negara lain (negara kafir), orang seperti si tua ini akan diambil tindakan dengan segera. Ini kerana mereka mempunyai maruah yang tinggi, tidak seperti orang Melayu Malaysia.

7. Kesimpulannya, orang tua ini sedang berusaha menjadi pelakon handalan supaya tampak bersih dan suci di mata kebodohan orang Melayu.

0 comments: